خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت:

ایجاد زمینه‌های سرمایه گذاری در حوزه تجهیزات پزشکی در کشور آلمان

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۴۲۵

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت اظهارداشت: کشور عمان می‌ تواند، جایگزینی مطمئن در حوزه صادرات تجهیزات پزشکی به جای کشور امارات باشد، ضمن اینکه فرصت‌هایی برای سرمایه ‌گذاری در آلمان نیز وجود دارد که سفیر ایران در آن کشور پیگیر نشست مشترکی در این خصوص است.

به گزارش ایلنا، رضا مسائلی در نشست مشترکی که صبح امروز با نمایندگانی از اتحادیه و انجمن‌های تجهیزات پزشکی برگزار شد، گفت: کشور عمان می‌ تواند، جایگزینی مطمئن در حوزه صادرات تجهیزات پزشکی به جای کشور امارات باشد، ضمن اینکه فرصت‌هایی برای سرمایه ‌گذاری در آلمان نیز وجود دارد که سفیر ایران در آن کشور پیگیر نشست مشترکی در این خصوص است.

دکتر رضا مسائلی با بیان اینکه بحث فقط در مورد تولیدکنندگان نیست، بلکه صادرکنندگان هم باید فعالیت بیشتری داشته باشند گفت: شرکت‌های واردکننده نیز می‌ توانند نمایندگی شرکت‌‌های خارجی را داشته باشند.

وی به خدمات پس از فروش اشاره کرد و گفت: شرکت‌‌های ما در ارائه خدمات دراین باره تجربه زیادی دارند.

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت بیان کرد: سرمایه‌ گذاری خارجی در حوزه تجهیزات اتفاق افتاده است و شرکت ‌های اروپایی سرمایه‌ گذاری خوبی در کشور انجام دادند.

دکتر مسایلی تصریح کرد: شرکت‌‌های قدیمی نیز به بحث تولید نگاه ویژه داشتند و تولید تحت برند خارجی را انجام می‌‌دهند که ظرفیت بسیار خوبی است، این شرکت‌‌های قدیمی ارتباط خوبی با کمپانی‌‌های خارجی داشتند و شناخت خوبی از رقبا و منطقه دارند و کار تولید را در کشور انجام دادند.

وی به ضرورت ایجاد هاب و کانون‌های تجاری در زمینه تولید در تهران پرداخت و گفت: این هاب‌ها باید نماد تولید تجهیزات پزشکی در کشور باشد.

وی افزود: زیرساخت‌‌های ما بسیار قوی است و البته بر مشکلات نیز آگاه هستیم، اما باید تمرکز کنیم و مشکلات نباید باعث توقف فعالیتهای ما شود

وی ابراز امیدواری کرد: بحث بدهی شرکت‌‌ها باید حل شود، اما بعد از آن بحث تولید و صادرات جای کار دارد و در حال حاضر نسبت به ۱۰ سال پیش که در این حوزه بودم، افراد زیادی وارد حوزه شدند و باید روی برندینگ شرکت‌‌ها کار کنیم، همچنین برای برندینگ می‌‌توان به قالب‌‌های هنری مختلف فکر کرد و باید نظمی در این زمینه ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: فضای جامعه باید به بالا رفتن سطح کیفیت زندگی حرکت کند، اما عموما به مسائل سیاسی فکر می‌‌کنیم که نه به درد دنیا می‌خورد و نه آخرت.

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در پایان بر ضرورت گفتمان سازی در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: پرداختن به این مهم می‌تواند باعث بالا رفتن کیفیت زندگی مردم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز