خبرگزاری کار ایران

کیومرث کلانتری:

در فصل سرما حامی حیات وحش باشید

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۷۸۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: از شهروندان انتظار داریم در فصل سرما از شکار و زنده گیری حیوانات و پرندگانی که به شهرها و روستاها پناه می آورند خودداری کنند.

به گزارش ایلنا، کیومرث کلانتری با بیان اینکه بارش نزولات آسمانی و برودت هوا در بعضی مناطق استان آغاز شده است، اظهارداشت: حفظ حیات وحش وظیفه همگانی است و انتظار محیط زیست از شهروندان این است که از نزدیک شدن، زنده‌گیری یا احیانا شکارکردن حیوانات و پرندگانی که از تهدید سرما و گرسنگی در جستجوی مکانی امن‌تر به حاشیه روستاها و شهرها پناه می‌آورند خودداری کرده و درصورت رویت حیوانات وحشی در مناطق شهری و روستایی موضوع را به  نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع کنید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه همواره در فصل های سرد سال  بارش برف و برودت شدید هوا باعث می شود بسیاری از حیوانات و پرندگان، موقتا از زیستگاه های خود در طبیعت فاصله بگیرند و به حومه شهرها و روستاها پناه آورند ، افزود: حفاظت از حیات وحش علاوه بر اینکه به حفظ زیبایی های طبیعت و تعادل زیستی، کمک می کند، ارزش اخلاقی بالایی دارد.

کلانتری در پایان از شهروندان درخواست کرد تا از هرگونه تعلیف دستی حیات وحش در فصل سرما  نیز خودداری کنند و در حفاظت از آن‌ها با محیط‌بانان مناطق تحت مدیریت محیط زیست همکاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز