خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان اورژانس کشور:

منواکسید کربن جان ۴ نفر را گرفت/۹۱ نفر مسموم راهی بیمارستان شدند

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۳۲۰

سخنگوی اورژانس کشور از مرگ 4 نفر بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر در اثر استنشاق گاز منواکسید کربن جان خود را از دست داده اند و ۹۱ نفر نیز در اثر این گاز مرگبار مسموم و راهی بیمارستان شده اند.

وی با بیان اینکه مردم عزیز باید خطر این گاز را جدی بگیرند،افزود: لازم است که از نصب بخاری و آبگرمکن در اتاق و محل هایی که هوا در آنها جریان ندارد خودداری کنند.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که بخاری و لوله بخاری مشکلی نداشته باشد به صورتی که سرد بودن لوله بخاری نشانه کارکرد نادرست آن است.

وی تصریح کرد: مردم توجه داشته باشند که شعله بخاری باید آبی بوده و حتما قبل از نصب بخاری و آبگرمکن مسیر دودکش را بررسی کنند و سعی شود مسیر دودکش پر پیچ و خم نباشد.

خالدی افزود: نصب هرگونه وسیله گازسوز در حمام خطرناک است.

سخنگوی اورژانس ادامه داد: به محض اینکه فردی دچار مسمومیت با مونواکسید شد باید به سرعت پنجره ها را باز کرده و منبع گاز را قطع کرده و با ۱۱۵ تماس بگیرید.

خالدی گفت: سرگیجه، سردرد،سرفه،تهوع،عدم تعادل و کاهش سطح هوشیاری از علایم مسمومیت با مونواکسید کربن است که باید جدی گرفته شود.

وی تاکید کرد: لازم است مردم عزیز نکات ایمنی را که عنوان شد در رابطه با استفاده از بخاری و آبگرمکن رعایت کنند تا مشکلات ناشی از مسمویت با گاز مرگبار co مواجه نشوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز