خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری در پوشش مدیرعامل کارخانه/متهم را شناسایی کنید

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۴۶۵

فردی که در پوشش مدیرعامل کارخانه اقدام به کلاهبرداری از افراد مختلف کرده بود، توسط ماموران کلانتری ۱۶۸ مشیریه دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هجدهم آبان ماه ساعت ۱۵:۰۰ مأموران کلانتری ۱۶۸ مشیریه در حین گشت‌زنی متوجه درگیری راننده یک دستگاه خودرو تاکسی با فردی شدند که قصد داشت با یک دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شود.

راننده تاکسی با مشاهده مأموران به آنها می‌گوید که این شخص مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از وی گرفته و اکنون قصد فرار دارد. بلافاصله مأموران این شخص را دستگیر کردند.

این شخص در اظهارات اولیه به مأموران گفت: این آقا (راننده) با من دوست است و این مبلغ پول را به عنوان قرض به من داده اما حالا پشیمان شده و به دروغ می‌گوید او رافریب دادم.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۱۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: سه روز قبل این آقا (متهم) را به عنوان مسافر دربست از اسلامشهر و به مقصد ابتدای باغ فیض سوار ماشین کردم؛ طی مسیر این شخص مدعی شد که مدیرعامل یک شرکت است و چندین شرکت زیرمجموعه شرکت اوست و یکی از دفاتر نمایندگی شرکتش نیز در رباط کریم قرار دارد؛ این شخص در طی مسیر، مدام با تلفن صحبت می‌کرد و پشت تلفن می‌گفت: خانم هرکس شرکت آمد و نیازمند بود، از یک تا بیست میلیون تومان به او کمک کنید و در ادامه صحبت‌هایش، درباره معاملات میلیاردی صحبت می‌کرد. زمانیکه سر صحبت را با وی باز کردم، او مدعی شد که می‌تواند مرا به عنوان راننده شخصی‌اش استخدام کند اما می‌بایست قبل از آن هزینه بیمه را پرداخت نمایم تا او ماشین شرکت را به من تحویل دهد.

شاکی پرونده در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در مورخه ۱۳۹۶/۰۸/۱۸ با این شخص قرار ملاقات گذاشتم؛ زمانیکه این شخص در محل قرار حاضر شد، مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانِ درخواستی‌اش را به او تحویل دادم. پس از پرداخت پول، این شخص مدعی شد که تا دقایقی دیگر یک دستگاه خودرو پرادو را تحویل من خواهد داد؛ در طول زمانیکه به همراه این شخص منتظر آمدن خودرو پرادو ادعایی او بودیم، در یک لحظه متوجه شدم که او قصد دارد با یک پیک موتوری از محل [متواری] شود که مانع کارش شدم؛ این شخص در کمال خونسردی گفت تا دقایقی دیگر ماشین خواهد آمد اما من مانع رفتنش شدم و در ادامه از مردم درخواست کمک کردم که با حضور مأموران در محل، او دستگیر شد.

در بررسی سوابق متهم پرونده به نام "اسماعیل . ک" (متولد ۱۳۴۴) که در اظهارات اولیه منکر هرگونه کلاهبرداری شده بود، وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کلاهبردرای که بارها دستگیر و روانه زندان شده، شناسایی شد.

در ادامه تحقیقات و با شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان که دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، مشخص شد که "اسماعیل . ک" تحت عنوان مدیرعامل شرکت‌های بازرگانی و به بهانه استخدام افراد با حقوق ماهیانه ۳ میلیون تومان همراه با بیمه و دیگر مزایا، اقدام به کلاهبرداری از آنها نموده و به بهانه پرداخت حق بیمه از سوی متقاضیانِ استخدام، مبالغی را از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از آنها دریافت کرده است.

سرهنگ کارآگاه رضا امیدی ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی دقیق متهم از سوی تعدادی از شکات و مالباختگان، متهم به ناچار لب به اعتراف گشوده و صراحتا به کلاهبرداری از این افراد اعتراف کرد.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پایان این خبر اظهارکرد: با اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری‌های مشابه، شناسایی تعدادی دیگر از شکات و مالباختگان و به منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگان احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان نبرد شمالی – میدان نبرد – انتهای خیابان شهید بیدی مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز