خبرگزاری کار ایران

اسنپ حامی اولین رویداد توان‌یابان رعد

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۹۳۰

موسسه خیریه رعد روز گذشته در نشستی در حضور جمعی از خبرنگاران درباره اولین رویداد توان‌تک توضیحاتی ارائه کرد. توان‌تک اولین رویداد در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات است که از ۲۱ تا ۲۴ آذر برگزار می‌شود. توان‌تک سعی در توان بخشیدن به قشر ۱۱ درصدی جامعه معلولان ایران دارد.

به گزارش ایلنا، این رویداد با حمایت اسنپ و با حضور شرکت‌هایی چون دیجی‌کالا، کافه‌بازار و تخفیفان در حال برگزاری است و استارت‌آپ‌هایی نظیر پونیشا، مهربانه، پازلی و چندین استارت‌آپ دیگر نیز در آن حضور دارند.

توان‌تک فرصتی برای شبکه‌سازی توان‌یابان

منصوره پناهی، مدیرعامل مجتمع رعد، در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد دلیل برگزاری رویدادی به نام توان‌تک گفت: «این رویداد طراحی شده است تا فضایی برای تعامل اجتماعی و شبکه‌سازی ۱۱ درصد جامعه ایرانی به‌ وجود آورد.» پناهی معتقد است که اکنون وقت آن است که نگرش جامعه نسبت به توان‌یابان تغییر کند و این ذهنیت به‌وجود آید که این افراد نیز حق دارند شغل‌ و حرفه‌شان را خودشان انتخاب کنند و کاری طبق علاقه و سلیقه خود انجام دهند.

او همچنین توضیحاتی در مورد توان‌بخشی حرفه‌ای و حمایت شغلی (Supportive Employment)  ارائه داد و اضافه کرد که ایران اولین کشور خاورمیانه است که چنین روشی را برای ورود توان‌یابان به جامعه و امر اشتغال آن‌ها برگزیده است.

طبق گفته‌ پناهی، موسسه رعد در یک سال گذشته موفق شده ۴۰ توان‌یاب را با استفاده از این روش وارد بازار کار کند.

شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌های معروفی در این رویداد حضور خواهند داشت و کارگاه‌هایی با محوریت آموزش به توان‌یابان یا آموزش به شرکت‌ها برای بهینه‌سازی کسب‌وکارشان برای معلولان ایران برگزار می‌کنند.

توانمندسازی ۱۱ درصد جامعه ایرانی

گلرخ بحری، دبیر اجرایی رویداد توان‌تک، در مورد کارگاه‌های این رویداد اعلام کرد که استارت‌آپ‌های نظیر پازلی و پونیشا کارگاه‌هایی جهت توامندسازی معلولان برگزار می‌کنند. به‌ عنوان مثال استارت‌آپ پازلی به توان‌یابان ساخت وب‌اپلیکیشن از طریق پلتفرم خود را آموزش خواهد داد.

همچنین بحری اضافه کرد که این رویداد صرفا برای آشناسازی توان‌یابان با کسب‌وکارها یا برعکس نیست. در واقع هدف اصلی این رویداد توان‌بخشی و توانمندسازی قشر ۱۱ درصدی جامعه ایران موسوم به «۱۱ایران» است.

اسنپ حامی توان‌تک و توان‌یابان

راشا شیدماهر، مدیر ارشد بازاریابی اسنپ، به عنوان یکی از حامیان اصلی این رویداد نیز اشاره کرد که اسنپ اکنون به بخشی از سبک‌ زندگی و روزمره مردم تبدیل شده و توان‌یابان نیز بخشی از خانواده اسنپ هستند. این افراد یا به عنوان راننده از راه آن زندگی می‌گذرانند یا به عنوان کاربر از خدماتش استفاده می‌کنند. شیدماهر همچنین اضافه کرد که به عنوان عضو کوچکی از خانواده اسنپ مفتخر است اعلام کند اکنون حدود ۲ هزار ‌هم‌راه توان‌یاب در این سامانه اقدام به جابه‌جایی مسافران می‌کنند.

مدیر ارشد بازاریابی اسنپ در ادامه صحبت‌هایش گفت: «توان‌یابان شاغل در اسنپ اکنون به‌ طور میانگین برای فعالیت نیمه‌وقت، درآمدی در حدود ۲ میلیون تومان کسب می‌کنند.» او همچنین اضافه کرد که اسنپ برای ترغیب جامعه توان‌یابان به فعالیت‌های اجتماعی بیشتر، کمیسیونی دریافت نمی‌کند و این افراد از پرداخت کمیسیون به اسنپ معاف هستند.

راشا شیدماهر در رابطه با سهولت فعالیت توان‌یابان در مجموعه اسنپ گفت: «اسنپ به زودی تمهیداتی را برای استفاده آسان‌تر توان‌یابان عزیز از خدمات این سامانه به عنوان مسافر و هم‌راه (راننده) در نظر خواهد گرفت.» او در ادامه افزود: «طی این رویداد تعدادی از توان‌یابان فعال اسنپ در غرفه این مجموعه حضور خواهند داشت و علاقمندان می‌توانند از راهنمایی‌ این عزیزان در رابطه با فعالیت در اسنپ یا هر شغل دیگری برخوردار شوند.»

توان‌تک فرصتی مغتنم برای بازاریابی

اما شاهین طبری، رئیس هیئت مدیره چارگون و خیریه همگام، رویکرد متفاوتی نسبت به سایر افراد شرکت‌کننده‌ها داشت. طبری رویداد توان‌تک را یک رویداد تجاری قلمداد می‌کرد. او در صحبت‌هایش اعلام کرد که رویداد توان‌‌تک محل خوبی برای کسب‌وکارهاست تا بتوانند بازار بکری را هدف قرار دهند که ۱۱ درصد جمعیت ایران را شامل می‌شود. او در صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که از تمام استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های حاضر در این رویداد می‌خواهد به این فرصت، به چشم یک فضای تجاری و جذب مخاطب و کاربر نگاه کنند. او استارت‌آپ‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات را تشویق کرد تا با حضور در این رویداد با توان‌یابان ارتباط بیشتری برقرار کنند.

این رویداد از روز ۲۱ لغایت ۲۴ آذر برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به حوزه فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند با حضور در این رویداد از کارگاه‌های آموزشی استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای مختلف نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز