خبرگزاری کار ایران

آخرین اخبار از زلزله استان کرمان؛

برق مناطق زلزله‌زده وصل شد/ترخیص ۴۱ نفر از مصدومان/ایجاد اسکان موقت در چند روز آینده

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۹۴۳

از مجموع ۵۱ مصدوم زلزله‌زده مراجعه کننده به مراکز درمانی و مراکز اورژانس تا این لحظه، تعداد ۴۱ نفر به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

 

14:33/آب، برق و گاز استان کرمان مشکلی ندارد/ایجاد اسکان موقت در چند روز آینده

بهنام سعیدی؛ سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده کرمان، اظهار داشت: در حال حاضر خوشبختانه برق مناطق وصل شده است؛ راه‌های مواصلاتی نیز بازگشایی شده است. آب و گار نیز مشکلی ندارد و ارتباطات خطوط تلفنی هم برقرار است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران با اشاره به اینکه هم اکنون استاندار کرمان در منطقه حضور دارد، گفت: همچنین همه دستگاه‌های مسوول در حوزه مدیریت بحران و نیروهای امدادی در منطقه حضور دارند.

سعیدی با بیان اینکه اقلام امدادی به اندازه کافی در منطقه وجود دارد، گفت: در صورت نیاز  اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد. اسکان اضطراری تامین شده و در چند روز آینده اسکان موقت ایجاد خواهد شد.

سعیدی درباره میزان خسارات وارده بر اثر این زمین لرزه، گفت: افراد ارزیاب در منطقه حضور دارند و در حال استخراج میزان تخریب در مناطق زلزله زده هستند.

13:25/ 41 نفر از مصدومان زلزله کرمان ترخیص شدند/10 نفر بستری هستند

به گزارش خبرنگار ایلنا، اورژانس کشور اعلام کرد: از مجموع ۵۱ زلزله‌زده مراجعه کننده به مراکز درمانی و مراکز اورژانس تا این لحظه، تعداد ۴۱ نفر به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

از مجموع ۵۱ نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی و مراکز اورژانس تا این لحظه، تعداد ۴۱ نفر به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.تعداد ۴ نفر در بیمارستان باهنر و تعداد ۶ نفر بیمارستان پیامبر اعظم همچنان بستری هستند.

تاکنون ۶۸ مورد پس لرزه (بزرگترین پس لرزه ۵.۵ ریشتر) ثبت شده است.

11:12/ برق برخی از روستاهای زلزله‌زده قطع شده‌است

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهنام سعیدی درباره آخرین جزییات زلزله 6.1 ریشتری در استان کرمان گفت: این زلزله تاکنون تلفات انسانی نداشته و تعدادی از افراد نیز در حال فرار مجروح شدند.

او با بیان اینکه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با حضور استاندار به سرعت تشکیل جلسه داد، گفت: برق در چند روستا قطع شده است که در حال تلاش برای برقراری برق هستیم. راه‌ها نیز در همان ساعات اولیه بازگشایی شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: معاون استاندار با یک فروند بالگرد به همراه نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی به منطقه زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

برق مناطق زلزله‌زده وصل شد/ترخیص ۴۱ نفر از مصدومان/ایجاد اسکان موقت در چند روز آینده

11:08/نگرانی از سرمازدگی مردم در مناطق زلزله‌زده/منازل تخریب شده خالی از سکنه بودند

پیرحسین کولیوند؛ رییس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام اینکه تا ساعت ۱۰:۲۰ تعداد ۴۲ پس لرزه در استان کرمان به وقوع پیوست و بزرگترین پس لرزه ۵.۵ ریشتر بوده است، افزود: بلافاصله اتاق بحران کرمان و اتاق بحران وزارت بهداشت در وضعیت فعال قرار گرفت و تیم های واکنش سریع فعال شدند. در اتاق بحران کرمان؛ رئیس دانشگاه دکتر رشیدی معاون درمان و معاون بهداشت – معاون پشتیبانی – حراست و بازرسی در محل اتاق بحران حضور یافتند.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه ۱۰ تیم ارزیابی درمان از همان لحظه اول از پایگاه‌ها و مراکز اورژانس شهداد – اندوه جرد – سیرچ – گلباف – هِروز – راور – چترود – کوهپایه کرمان به منطقه اعزام شدند، تصریح کرد: همچنین اتوبوس آمبولانس و بالگرد اورژانس فعال و در حالت آماده باش قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه طبق گزارشات، منازل تخریب شده خالی از سکنه بودند، خاطرنشان کرد: تیم ارزیابی بهداشت و مبارزه با بیماری ها به مناطق زلزله زده اعزام شده است.

کولیوند ادامه داد: آب شرب مناطق سالم و به شبکه آبرسانی تاکنون آسیبی وارد نکرده و اهم دغدغه احتمال سرمازدگی در شب در مناطقی است که مردم از ترس خارج از منزل حضور دارند.

کولیوند با اشاره به اینکه درمانگاه راور به عنوان پشتیبان فعال شد، آمار مصدومان تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه را  ۵۱ نفر اعلام کرد و گفت: شهرستان راور یک مصدوم و هِروز (راور ) یک مصدوم داشت که به صورت سرپایی مداوا شد.

رییس اورژانس کشور از سقوط دختر دانشجو ۱۹ ساله حین فرار خبر داد و گفت: به بیمارستان پیامبر اعظم ۳ مصدوم  ( یک نفر MI – یک نفر تشنج  - یک نفر مادر باردار ) منتقل شده اند.

برق مناطق زلزله‌زده وصل شد/ترخیص ۴۱ نفر از مصدومان/ایجاد اسکان موقت در چند روز آینده

10:39/مصدومیت 42 نفر در زلزله کرمان

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به افزایش مصدومان زلزله 6.1 ریشتری در هجدک کرمان گفت: 42 نفر در حین خروج از ساختمان بر اثر این زلزله مصدوم شده‌اند.

سخنگوی ارتش از ابلاغ دستور آمادگی یگان‌های مستقر در استان کرمان از سوی فرمانده کل ارتش برای هرگونه کمک‌رسانی در مناطق زلزله‌زده این استان خبر داد.

10:29/آمادگی یگان‌های مستقر ارتش در کرمان برای کمک‌رسانی در مناطق زلزله‌زده

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش در این در این رابطه گفت: پس از دستور فرماندهی کل ارتش و متعاقبا آمادگی کامل نیروی زمینی، هرگونه امدادرسانی توسط پایگاه هوانیروز کرمان، مرکز آموزش سربازی ۰۵ و همچنین گروه‌های مهندسی مستقر در کرمان و بیمارستان منطقه‌ای ارتش انجام خواهد شد.

وی افزود: تاکنون از ستاد بحران استان کرمان درخواستی برای کمک ارتش صورت نگرفته اما در صورت نیاز به کمک ارتش جمهوری اسلامی ایران، همه امکانات ارتش در منطقه اعم از بالگردها، نیروی انسانی، تجهیزات مهندسی و بیمارستانی در خدمت مردم عزیز خواهد بود.

10:09/ 30 تا 70 درصد مناطق زلزله‌زده آسیب دیده‌اند/ارسال پتو و چادر به منطقه

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه تیم‌های واکنش سریع در همان دقایق اولیه زلزله استان کرمان به منطقه اعزام شدند، گفت: در روستای گورک که بیشترین خسارت را از زلزله داشته، توزیع اقلام مانند پتو و ... در حال انجام است.

او با بیان اینکه ۹ تیم ارزیاب به ۱۲ روستای منطقه اعزام شده‌اند، توضیح داد: خوشبختانه ۲ بالگرد در استان داشتیم که بلافاصله به منطقه زلزله زده اعزام شد.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه بیشتر خسارات وارد شده به دیوارها بوده است و تعدادی احشام نیز دچار تلفات شده اند، خاطرنشان کرد: ۳۰ تا ۷۰ درصد مناطق زلزله زده دچار تخریب و آسیب شده‌اند.

سلیمی با اشاره به اینکه به ۵ استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان یزد، هرمزگان و فارس اعلام آماده باش شده است، افزود: محموله های چادر، پتو، نایلون و پوشش چادر  از سازمان امداد و نجاتِ استان های هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و فارس در حال بارگیری و ارسال به منطقه است.

برق مناطق زلزله‌زده وصل شد/ترخیص ۴۱ نفر از مصدومان/ایجاد اسکان موقت در چند روز آینده

09:49/مراجعه 38 مصدوم به مراکز درمانی

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به افزایش مصدومان سطحی این حادثه گفت: ۱۰ تیم ارزیاب به تمام مناطق دارای سکنه شهرستان‌های راور - شهداد - کرمان - کوهبنان - گلباف اعزام و به صورت زمینی ارزیابی شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۸ مصدوم (با ترومای سطحی حین فرار) به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

09:02/تامین اسکان اضطراری برای زلزله زدگان تا ظهر امروز

شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸ تیم عملیاتی و ارزیابی در محل وقوع زلزله (هجدک) قرار دارند، گفت: برخی خانه‌های قدیمی در روستای «گورک» تخریب شده‌اند. تعداد خانوار این روستا ۱۲۲ خانوار هستند.

وی ادامه داد: بالگرد هلال احمر همراه با برخی مسئولان و تیم‌های ارزیاب هم اکنون در حال گشت‌زنی در منطقه هستند. امکانات اسکان اضطراری برای زلزله‌زدگان در حال انتقال است و تا ظهر اسکان اضطراری را در منطقه ایجاد می‌کنیم. همچنین سگ‌های زنده‌یاب در منطقه حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز