خبرگزاری کار ایران

امانی:

قطع درختان در سطح شهر تهران را ممنوع کنید

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۱۷۷

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: درچند سال گذشته درختان تهران که بخشی از هویت شهر هستند، دست‌مایه سودجویی‌های فراوان بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهربانو امانی؛ در جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش در تذکری بیان داشت: انتظار ما از شهردار تهران اهمیت ویژه به حفظ میراث طبیعی شهر تهران است. متاسفانه طبق گزارشات واصله از شهروندان، پیمانکار حفظ فضای سبز محله حکیمیه تهرانپارس تحت عنوان حذف سرشاخه‌های زائد اقدام به بریدن درختان خیابان سازمان آب از ریشه کرده است و به طور مشخص تنه درختان را جهت سوءاستفاده جدا کرده و شاخه‌ها را در خیابان رها کرده‌اند.

وی افزود: تماس‌های شهروندان با سامانه 137 بی‌پاسخ مانده است و انتظار می‌رود شهردار محترم ضمن جلوگیری از ادامه سودجویی از محل درختان تحت هر عنوان ضمن پیگیری موضوع با مسئولین خاطی و پیمانکار مربوطه برخورد کند.

امانی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد سیاست‌کاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران بیشتر به سمت قطع درختان موجود، سودجویی از آن و کاشت نهال‌های جدید رفته باشد و به طور حتم گروه‌هایی از مسیر این سیاست غلط منافع بسیاری برای خود ایجاد می‌کنند. هرچند که به قیمت از دست رفتن سرمایه فضای سبز عمومی و هویت دیرینه شهری تمام شود.

امانی در ادامه گفت: پیشنهاد می‌شود ضمن اصلاح قانون حفظ فضای سبز تهران هرگونه قطع درختان در سطح شهر به هر عنوانی ممنوع شود و برای جلوگیری از تکرار عمدی و سهوی اینگونه اقدامات با مدیران و پیمانکاران و عاملین برخوردهایی با سطح بازدارندگی بالاتر تصویب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز