خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر بهداشت:

تعداد سرویس بهداشتی، حمام سیار و کانکس در مناطق زلزله‌زده باید افزایش یابد

کد خبر : ۵۶۱۹۳۶

مشاور وزیر بهداشت و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در بازدید از مناطق زلزله زده غرب کشور، از استقرار اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس کشور در کمپ‌های و مکان‌های شلوغ و پرازدحام اسکان در مناطق زلزله‌زده خبر داد.

به گزارش ایلنا از وبدا، عباس زارع‌نژاد با بیان این مطلب و ضمن تاکید بر اهمیت رعایت بهداشت فردی در مناطق زلزله زده غرب کشور، اظهار داشت: مردم در دریافت خدمات بهداشتی و درمانی مشکلات کمتری دارند، اما انتظار داریم که به توصیه‌های بهداشتی و به ویژه رعایت خود مراقبتی و بهداشت فردی توجه کنند.

وی افزود: فراهم کردن شرایط مناسب برای سرویس بهداشتی و استحمام مردم مناطق زلزله زده بسیار مهم و ضروری است که باید با سرعت عمل بیشتری انجام شود. البته تعدادی سرویس بهداشتی و حمام سیار و کانکس در مناطق زلزله زده نصب شده که باید افزایش یابد و تمام مناطق را پوشش دهد، زیرا از بروز برخی بیماری‌های عفونی پیشگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: با وجود کنترل های کارشناسان بهداشت وزارت بهداشت و بررسی مواد غذایی و آب آشامیدنی مردم در مناطق زلزله زده، اما حتما مردم در زمان مصرف مواد غذایی کنسرو شده، به تاریخ مصرف آن دقت کنند. همچنین نیروهای اورژانس کشور در این مناطق حضور فعالانه دارند و مردم اگر به کمک اورژانس نیاز پیدا کردند می توانند با شماره 115 تماس بگیرند تا اورژانس در سریع ترین زمان به آنها خدمات فوریت های پزشکی را ارائه دهد. البته تیم های ده‌گردشی اورژانس روزانه با تیم های پزشکی در روستاها حضور می یابند و خدمات سرپایی را به مردم ارائه می‌دهند.

مشاور وزیر بهداشت یادآور شد: با هماهنگی‌های انجام شده، اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس در کنار کمپ‌ها و مکان‌های شلوغ اسکان مردم در مناطق زلزله زده مستقر می شوند تا خدمات سرپایی را به آنها ارائه دهند تا نیاز آنها برای مراجعه به بیمارستانها کاهش یابد.

زارع نژاد با اشاره به بازدید خود از محل تامین آب آشامیدنی سرپل ذهاب و روستاهای زلزله زده در اسلام آباد غرب، گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی مانند کلر سنجی و کدورت سنجی آب آشامیدنی از سوی کارشناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت با کمک سازمان آب و فاضلاب استان کرمانشاه در حال انجام است، همچنین با کمک شهرداری های مستقر در مناطق زلزله زده از جمله شهرداری تهران، زباله ها در این مناطق جمع آوری و احشام زیر آوار مانده با کمک سازمان دامپزشکی، امحاء و دفن شدند.

به گفته وی، کارشناسان و تیم های بهداشتی از وزارت بهداشت در حوزه کنترل بیماری ها، واکسیناسیون و مراقبت از مادران و کودکان، اقدامات وسیعی را انجام می دهند.

مشاور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: از بیمارستان آسیب دیده شهدای سرپل ذهاب بازدید و با بیماران و کادر درمانی بیمارستان صحرایی مستقر در محوطه این بیمارستان در خصوص خدمات ارائه شده، گفتگو شد. همچنین بیمارستان سیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در 9 کانکس با تجهیزات پیشرفته و در فضایی مناسب از نظر گرمایشی و استاندارد، در سرپل ذهاب مستقر خواهد شد.

زارع نژاد به بازدید های خود از روستاهای توابع شهرستان سرپل ذهاب و گفتگو با مردم این مناطق اشاره کرد و گفت: مردم مناطق زلزله زده به ویژه مناطق روستایی، خدمات مناسبی را در حوزه بهداشت و درمان دریافت می کنند و تیم های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به صورت ده گردشی در روستاهای زلزله زده حضور می یابند.

وی یادآور شد: شرایط آب و هوایی در مناطق زلزله زده، بارانی وهمراه با طوفان بود اما مردم چادر، پلاستیک و وسایل گرمایشی مورد نیاز را دریافت کرده بودند و مشکلی در اسکان اضطراری آنها وجود نداشت. مردم برخی از مناطق صعب العبور در مسیر ازگله به ثلاث باباجانی مشکلاتی داشتند که با هماهنگی های انجام شده، آمبولانس های اورژانس در آن مناطق حضور می یابند و آنها را در محل درمان می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز