خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی ناجا اعلام کرد:

رضایت ۸۳ درصدی زوار اربعین حسینی از عملکرد ناجا

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۴۰۲

معاون اجتماعی ناجا در خصوص رضایت زوار اربعین حسینی از عملکرد ناجا گفت: نتایج حاصل از نظرسنجی‌ها نشان داده که رضایت از عملکرد ناجا با میانگین حدود 83 درصد، در صدر قرار داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی در یادداشت خود با عنوان رضایت قدرشناسانه زائران اربعین از ناجا، آورده است:

« امسال همچون چند سال اخیر، میلیون ها ایرانی مومن و شیفته و شیدای سرور و سالار شهیدان ، حضرت اباعبدالحسین (ع)، در مدت زمانی کوتاه از طریق مرزهای زمینی و عده ای نیز از طریق مرز هوایی، عازم سرزمین عراق شدند تا همراه و همگام با میلیون ها زائر مسلمان دیگر در راهپیمایی شکوهمند اربعین فعالانه و مشتاقانه مشارکت جویند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به همراه نهادهای دیگر همچون وزارت کشور، سپاه پاسداران ، ارتش ، هلال احمر و ... تمام توان و تلاش خود را خالصانه به کار بستند تا بستر و زمینه ایمن و قانونی اعزام چند میلیونی زوار ایرانی و نیز دیگر زواری که تردد از مسیر امن و مناسب ایران را برگزیده بودند را فراهم سازند و از آن طریق از ثواب این حماسه معنوی شگفت انگیز و سترگ بهره مند شوند.

نهادهای مذکور در عملیات اعزام افراد تمام توان و تلاش حرفه ای خود را به کار بستند تا رضایت و خشنودی آنان را فراهم سازند. آیا آن نهادها توانسته اند این هدف را محقق سازند؟

برای یافتن این پرسش در روزهای انجام عملیات اعزام زوار اربعین چند مرکز نظرسنجی ، نظیر مرکز نظرسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) و مرکز نظرسنجی و پایش اجتماعی (امین) ، مبادرت به سنجش و ارزیابی نظرات گروه های معرف از زوار محترم نموده اند.

نتایج حاصل از این نظرسنجی ها نشان داده است که :

1- اغلب زوار عملکرد ناجا، سپاه، هلال احمر و پایانه های مرزی را بسیار رضایت آمیز ( با میانگین حدود 81 درصد) دانسته اند . از آن میان رضایت از عملکرد ناجا ( با میانگین حدود 83 درصد) در صدر قرار داشته است.

2- رضایت زوار از عملکرد ناجا در زمینه ایجاد امنیت جانی (با میانگین حدود 88 از 100) بیش از حیطه های دیگر بوده است. این بدان معناست که زوار مومن با اعتماد به توان و اقتدار و آمادگی فرزندان خود در ناجا با آرامش خاطر و آسودگی خیال در مناسک معنوی اربعین شرکت جسته اند.

3- مقایسه نظرات زائران اربعین سال جاری با سه سال گذشته نشان از افزایش معنی دار رضایت آنها دارد. میانگین رضایت زائران از ناجا در چهار سال اخیر به ترتیب 70، 81، 81/5و 83 درصد بوده است. این میانگین ها نشان از أن دارد که پلیس هر ساله با بهره گیری از تجارب خود در سالیان قبل، عملکرد خود را بهبود بخشیده و زمینه های ایجاد نارضایتی را از میان رانده است.

4- اغلب زائران ( بیش از 95درصد ) رفتار و برخورد کارکنان نیروی انتظامی را معتمدانه ، مسئولانه و رضایت آمیز ارزیابی کرده اند.

با تامل و مداقه در این داده ها می توان دو نکته را برجسته نمود؛ نکته نخست آنکه زائران مومن اربعین ، همانند دیگر شهروندان فهیم کشورمان ، مردمی قدرشناس هستند و لاجرم قدردان همه کسانی خواهند بود که خالصانه و مسئولانه برای رفاه و رضایت و ایمنی آنان قدم هایی فرا سو می نهند .

نکته دوم ، نیروهای پلیس تمام سعی و کوشش خود را مبذول داشته اند تا انگاره های مجاهد مسئول و یار مهربان و مقتدر را محقق سازند.

سرانجام ، پلیس نیز همواره قدردان زائران فهیم و با اخلاق و قانون گرایی است که با رفتار و برخورد و منش خود مصادیق معلمان با اخلاق و شهروند مسئول را معنا بخشیدند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز