خبرگزاری کار ایران

فتاح:

کمیته امداد به مددجویان برای ساخت منزل تسهیلات جداگانه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۸۲۵

رییس کمیته امداد امام خمینی با اعلام خبر احداث کامل خانه‌های مددجویان زلزله زده تاکید کرد: بیش از چهار هزار مورد از خانه‌های مددجویان کمیته امداد امام خمینی از ۱۰ درصد تا ویرانی کامل، آسیب دیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز فتاح با اشاره به مددجویان کمیته امداد در شهرهای زلزله‌زده گفت: ۲۰ هزار مددجو در شش شهرستان زلزله زده تحت پوشش کمیته امدادم امام خمینی قرار داشتند، ۱۰۰ نفر از این افراد جان خود را در زلزله از دست داده و چند صد نفر نیز آسیب دیده‌اند.

کمیته امداد به مددجویان کمک مالی می‌کند

وی ادامه داد: بیمه از فردا برای برآورد خسارت منازل آسیب‌دیده وارد این مناطق خواهد شد. در کنار کمک‌های دولتی که برای بازسازی و ساخت مناطق زلزله‌زده در نظر گرفته شده، کمیته امداد وارد عمل شده و به مددجویان کمک‌های مالی پرداخت خواهد کرد.

بیش از ۲۵۰ کامیون کالاهای ضروری به مناطق آسیب‌دیده ارسال شده است

رییس کمیته امداد با بیان اینکه تمام مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۵۰ کامیون و تریلر حاوی کالاهای ضروری به مناطق آسیب‌دیده ارسال شده است. همچنین به همین اندازه نیز بارگیری برای روزهای آینده انجام شده است. بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم طی فردا و پس فردا بیش از ۵۰۰ کامیون و تریلر به این مناطق اعزام شود.

۱۱ میلیارد کمک نقدی از طرف مردم به دست کمیته امداد رسیده است 

فتاح به نیازسنجی کمیته امداد برای ارسال کمک‌های مردمی اشاره و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۱ میلیارد تومان کمک نقدی از طرف مردم به دست کمیته امداد رسیده است که این کمک‌ها به دست همه مردم و نه فقط افراد تحت پوشش خواهد رسید.

توزیع بیش از ۳۰ هزار چادر در مناطق زلزله‌زده 

وی با اشاره به توزیع بیش از ۳۰ هزار چادر در مناطق زلزله‌زده خاطرنشان کرد: اگرچه در ساعات اولیه نابسامانی‌هایی در توزیع اقلامی همچون چادر و سایر موارد وجود داشت اما در این زمینه با کمبودی روبه‌‌رو نیستیم و به نظر می‌رسد تا پایان امشب مشکل توزیع این خدمات نیز به پایان خواهد رسید.

ارسال وسایل گرمایشی و پوشش‌های پلاستیکی از اولویت برخوردار است

رییس کمیته امداد با بیان اینکه در حال حاضر ارسال وسایل گرمایشی و پوشش‌های پلاستیکی و نایلونی برای استتار چادرها همزمان با شروع بارش‌ها و کاهش دما از اولویت برخوردار است، ابراز داشت: آغاز ساخت منازل ویران شده در اسرع وقت انجام خواهد شد اما با این وجود به علت آغاز بارش‌ها لازم است تا کمی صبر کنیم. همچنین باید برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت منازل به گونه‌ای باشد تا به شکل مقاوم و مستحکم ساخته شوند به همین دلیل این پروژه تا شش ماه به طول خواهد کشید.

کمیته امداد به مددجویان برای ساخت منزل تسهیلات جداگانه می‌دهد

فتاح به همزمانی این حادثه با زمستان اشاره و بیان کرد:این امر باعث می شود تا مردم پیش از ساخت منازل خود بعد از چادر در کانکس مستقر شوند. کمیته امداد نیز برای ساخت این منازل و کمک به خرید دوباره وسایل زندگی در کنار مددجویان خواهد بود و به آنان تسهیلات جداگانه‌ای پرداخت خواهد کرد. همچنین مددجویان به شکل مستقیم با بیمه طرف نیستند بلکه کمیته امداد این مسئولیت را برعهده خواهد داشت.

پرداخت سه برابری مستمری مددجویان شش شهرستان آسیب‌دیده استان کرمانشاه

وی با اشاره به پرداخت سه برابری مستمری مددجویان شش شهرستان آسیب‌دیده استان کرمانشاه یادآور شد: مستمری این افراد تنها در این ماه به شکل سه برابری پرداخت خواهد شد. همچنین به دلیل نیاز به خرید کانکس و اسکان موقت مردم در روزهای سرد زمستان بهتر است مردم کمک‌های خود را به شکل نقدی پرداخت کنند.

سیل کمک‌های مردمی و ایجاد ترافیک در ورودی شهرها و جاده‌‌‌های روستایی

رئیس کمیته امداد امام خمینی با تاکید بر اینکه در حال حاضر خدمات آب و برق مناطق زلزله زده برطرف شده است، بیان کرد: یکی از مشکلات حال حاضر سیل کمک‌های مردمی و ایجاد ترافیک در ورودی شهرها و جاده‌‌‌های روستایی به علت تعداد کامیون‌های حاوی اقلام ضروری است که باید به خاطر این حجم از کمک‌های مردمی از آنها تشکر کرد. با این وجود این اقلام به شکل موقت نیاز مردم را برطرف می‌کنند و باید به شکل ادامه‌دار این خدمات را به آنان تا زمان اسکان دائم ارائه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز