خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پایتخت خبر داد:

دستگیری 15 محکوم فراری

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۶۵۶

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 15 محکوم فراری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی با ابراز همدردی با حادثه دیدگان زلزله استان کرمانشاه گفت: در ادامه طرح‌های ضربتی پلیس برای مبارزه با مخلان امنیت و نظم عمومی در جامعه 28 باندی که مرتکب سرقت‌های مهم از جمله سرقت خودرو مرتکب می‌شدند را منهدم کردیم.

او ادامه داد: ‌در این طرح بیش از 110 سارق، زورگیر و خفت‌گیر خشن دستگیر شده‌اند که 65 درصد آنها سابقه‌دار بوده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به انهدام این باندهای سرقت گفت: یکی از این باندهای منهدم شده شامل 4 نفر بود که موتورسیکلت‌ها را می‌دزدیدند. همچنین موتور قاچاق وارد کرده و پس از اوراق قطعات آن را به فروش می‌رسانند همچنین 5 باند قاچاق کالا که اقلام مختلفی از جمله لباس، کفش و ... را قاچاق می‌کردند منهدم شده است. ارزش ریالی اقلام به دست آمده از این باندها بالغ بر هفت میلیارد تومان است.

سردار رحیمی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهمی که ما این طرح‌ها پیگیری می‌کنیم، پیگیری و دستگیری محکومین فراری است که به دلایل مختلفی از زندان خارج شده و پس از پایان دوره مرخصی به زندان باز نمی‌گردند. در این طرح نیز بالغ بر 15 نفر دستگیر شدند این افراد شامل مجرمان و قاتلانی هستند که به انحای مختلف نظم امنیت جامعه را بر هم می‌زنند. دستگیری این محکومان به طور مستمر ادامه خواهد داشت و پلیس با قدرت در این مسیر گام برخواهد برداشت. تلاش ما بر این است که پایتخت را برای مجرمان و سارقان ناامن کرده و اجازه فعالیت را از آنها بگیریم.

او در پاسخ به این سوال که جرائم بیشتر در کدام مناطق تهران اتفاق می‌افتد، گفت:‌ بیشترین جرائم در شمال تهران صورت می‌گیرد اما بیشترین سرقت‌ها که مربوط به منازل است در مناطق شمالی تهران اتفاق می‌افتد. مجرمان مترصد هستند که از هر فرصتی برای اهداف خود استفاده کنند.

رئیس پلیس تهران خاطرنشان کرد: کلانتری‌های تهران با توجه به تاکید و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تحول در کلانتری‌ها با تمام توان در این راه گام برداشته و تحول در کلانتری‌ها را اجرایی می‌کنند. فلسفه شکل‌گیری پلیس نیز برای این است که جامعه را از وجود مخلان نظم و امنیت و مجرمان و سارقان پاک کند و ما نیز شبانه روز تلاش می‌کنیم و با اراده مصمم ایستاده‌ایم تا امنیت را به خوبی در جامعه برقرار کنیم.

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: متاسفانه غالبا خفت‌گیری‌ها و زورگیری‌هایی که شبانه در سطح شهر تهران اتفاق می‌افتد از سوی معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر است و درخواست پلیس از دستگاه‌های دست‌اندرکار این است که در رابطه با دستگیری و جمع‌آوری معتادان و سارقان با پلیس همکاری کرده و فضا و امکانات لازم را برای بازپروری معتادان و برخورد با مجرمان و سارقان ایجاد کنند چرا که مردم نگرانی‌هایی در این رابطه دارند.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: گشت‌های ضربتی پلیس در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها در ساعات پایانی شب به شدت و جدیت برای برقراری نظم و امنیت در حال گشت‌زنی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز