خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر بهداشت:

۴۰ درصد بیمارستان جدید اسلام‌آباد غرب تخریب شده است/ کمک مردم به زلزله‌زدگان چشمگیر بود

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۴۰۴

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: ۱۲۰ نفر از تهران و ۵۰ نفر از اصفهان و ۵۵ نفر از سایر استان‌ها به همراه ۷۰ آمبولانس و ۲۰ هلیکوپتر به کمک مردم زلزله‌زده آمدند.

به گزارش ایلنا، ایرج حریرچی در گفت‌و‌گوی ویژه خبری درباره آخرین وضعیت عملیات امداد و نجات زلزله کرمانشاه گفت: از ابتدای وقوع زلزله تاکنون هفت هزار و ۳۷۰ نفر مصدوم داشتیم که چهار هزار و ۳۱۳ نفر را درمان کردیم. هزار و ۲۷۵ نفر هنوز بستری هستند و ۶۲۵ نفر از موارد را مرخص کردیم. ۶۷۵ نفر اعزام بیمارستانی داشتیم و ۱۷۵ نفر در تهران و البرز تحت مداوا قرار گرفتند. 

کمک مردم به زلزله‌زدگان چشمگیر بود

وی افزود: پزشکان و پرستاران کرمانشاه خدمات شایسته‌ای را ارائه کردند و ۸۵ مریض در بیمارستان کوچک و ۲۵۰ نفر در بیمارستان‌های بزرگ پذیرش شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه کمک مردم به زلزله‌زدگان چشمگیر بود، اظهار داشت: از سایر استان‌ها همکاری خوبی شده و ۱۲۰ نفر از تهران و ۵۰ نفر از اصفهان و ۵۵ نفر از سایر استان‌ها به همراه ۷۰ آمبولانس و ۲۰ هلیکوپتر به کمک مردم آمدند. 

۴۰ گروه روانشناسی و روانپزشکی به منطقه اعزام کردیم

حریرچی تاکید داد: مراقبت‌های روانی کمتر از مراقبت پزشکی نیست و باید با داغ‌دیدگان برخورد اجتماعی مناسب شود. ۴۰ گروه روانشناسی و روانپزشکی به منطقه اعزام کردیم.

وی با اشاره تخریب‌های گسترده تصریح کرد: بیمارستانی که به تازگی در شهرستان اسلام‌آباد افتتاح شده بود، بر اثر زلزله مشکل پیدا کرده و ۴۰ درصد آن تخریب شده است اما بیمارستانی که سال ساخت آن به مدت‌ها پیش باز می‌گردد، صدمه ندیده است.

قائم مقام وزیر بهداشت افزود: باید از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی مثبت استفاده کرد و انتشار اخبار فقط از طریق فضاهای رسمی صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز