خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت مصدومان زلزله+فیلم /اعلام آمادگی 500 پرستار برای اعزام به مناطق زلزله‌زده

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۲۹۱

معاون درمان وزارت بهداشت آخرین وضعیت مصدومان زلزله غرب کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم جان بابایی؛ معاون درمان وزارت بهداشت در بیمارستان امام خمینی و در جمع خبرنگاران با اشاره به مصدومانی که از کرمانشاه به تهران منتقل شده اند، گفت: با توجه به اینکه حدود 7 هزار مصدوم در حادثه زلزله شب گذشته داشتیم در مرحله اول 116 مصدوم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تهران منتقل کردیم که از این تعداد 32 مصدوم به بیمارستان امام خمینی منتقل شد.

او ادامه داد: بخش دیگری از این مصدومان به بیمارستانهای البرز، سینا، فیروزگر و سایر بیمارستان ها منتقل شدند.

او درباره وضعیت مصدومان منتقل شده از کرمانشاه به تهران گفت: مصدومانی که به تهران منتقل شده اند نیاز به درمان تخصصی تری داشتند چرا که مصدومانی که نیازمند خدمات سرپایی بودند در همان کرمانشاه این خدمات به آنها ارایه می شد و این مصدومان با مشکلات بیشتر و برای دریافت خدمات بهتر به تهران منتقل شدند. البته در بررسی های به عمل آمده خوشبختانه اکثر مصدومانی که در این بیمارستان حضور دارند وضعیت شان به گونه ای است که در بخش های معمولی می توانند بستری شوند و خدمات به آنها ارایه شود.

معاونت درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه سه تن از مصدومان حاضر در بیمارستان امام خمینی وضعیت وخیم تری نسبت به دیگر مصدومان دارند، گفت: در استان همدان و در استان کردستان مراکز درمانی در حال آماده باش هستند و ظرفیت پذیرش بیمار در بیمارستان های این استانها مهیا شده است اما به دلیل این که در جاده های منتهی به منطقه زلزله زده ترافیک وجود دارد در حال حاضر حمل ونقل هوایی برای ما اهمیت بیشتری دارد، امروز نیز بیشترین جابجایی مصدومان از طریق هوایی صورت گرفت و نزدیک به حدود 200 بیمار با بالگرد جابجا شده اند.

او ادامه داد: امشب نیز احتمال دارد؛ بالغ بر 100 نفر از مصدومان را به صورت هوایی به تهران منتقل کنیم و در بین بیمارستان های تهران توزیع کنیم چرا که امکاناتی در تهران وجود دارد و ظرفیتی که در بیمارستانهای تهران ایجاد شده بهتر می توانیم مصدومان را پذیرش کنیم.

جان بابایی در خصوص بیمارستانهای صحرایی که در منطقه مهیا شدند، گفت: از آنجا که برخی بیمارستانها تخریب شده‌اند و مشکلات مربوط به مصدومان تنها مربوط به امروز و فردا نیست از همین رو این بیمارستان های صحرایی را در منطقه آماده کردیم و در حال حاضر نیز ارایه خدمات به مصدومان از طریق بیمارستان ها انجام می شود.

او ادامه داد: نگرانی های ما از فردا تازه آغاز می شود چرا که بیماری های عفونی در منطقه شیوع پیدا می کند و بیمارستان های صحرایی می توانند در این زمینه با ما همکاری کنند.

جان بابایی با بیان اینکه به نظر می‌آید با توجه به اینکه بخش اعظمی از آواربرداری انجام شده تعداد مصدومان افزایش نداشته باشد گفت: تعدادی از کادر پزشکی اعم از پزشکان ، پرستاران، پیراپزشکان و تکنسین های اتاق عمل را به منطقه اعزام کردیم و نزدیک به حدود 140 نفر از کادر پزشکی در حال حاضر در منطقه حضور دارند و همچنین 500 نفر از پرستاران ما اعلام آمادگی کردند تا در صورت نیاز به منطقه اعزام شوند و ما با توجه به شرایطی که در منطقه وجود دارد این تعداد از پرستاران را در شیفت های بعدی به منطقه اعزام می کنیم.

او همچینن در مورد تجهیزات اقلام دارویی خاطرنشان کرد: امروز لوازم مصرفی اعم از دارو و سرم و وسایلی که برای جراحی لازم است را به منطقه اعزام کردیم.

جان بابایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش آواربرداری همچنان ادامه دارد و تمام نشده نمی توانیم بگوییم همه مصدومان را منتقل کرده‌اند یا خیر.

حجم ویدیو: ۱۴.۹۸M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۴۸ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز