خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری ناجا مطرح کرد:

کنترل لایه به لایه جمعیت در راهپیمایی اربعین/پایش تمام راه‌های منتهی به مرزهای غربی

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۷۴۱

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه وظیفه عمده این پلیس در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) کنترل لایه به لایه جمعیت خواهد بود، از پایش و کنترل کامل تمامی مسیرهای منتهی به مرزهای غربی کشور با عراق، حتی مسیرهای فرعی و متروک توسط پلیس خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار "محمد شرفی"  در جریان بازدید از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و افتتاح طرح‌های پلیس در این فرودگاه با اشاره به ماموریت‌های گسترده و سنگین پلیس پیشگیری ناجا در برقراری نظم و امنیت جامعه اظهار کرد: امسال نیز مانند چند سال‌ گذشته پلیس پیشگیری در بازه زمانی آغازین فصل پاییز دو ماموریت مهم پیش روی خود داشت که با تمام توان در به انجام رساندن آنها کوشید و به لطف پروردگار این کوشش، سرانجام شایسته‌ای نیز در پی داشت.

وی افزود: نخستین مأموریت پلیس پیشگیری ناجا آماده سازی جامعه برای بازگشایی مدارس بود که با آغاز مهرماه بیش از 13میلیون دانش آموز راهی 93هزار مدرسه شدند و همکاران ما در یک حرکت گسترده و فراگیر نزدیک به 16 هزار جلسه آموزشی و تعاملی با مدیران مدارس، اولیای دانش‌آموزان و رانندگان سرویس مدارس برگزار کردند که پیامد آن آرامش کامل در هنگام آغاز سال تحصیلی بود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر اینکه ماموریت بازگشایی مدارس جلوه روشنی از نهادینه کردن امنیت مشارکتی بود که در سطح ملی و گسترده انجام شد و امیدواریم گام‌های بلندی یکی پس از دیگری به سوی مردم‌ پایه کردن امنیت جامعه برداشته شود ، افزود : دومین مأموریت پلیس پیشگیری در دهه نخست ماه محرم‌الحرام بود که در طول آن خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) در بیش از 150هزار مسجد و 10هزار تکیه و حسینیه عزای شهدای مکرم کربلا را برپا داشتند.

سردار شرفی خاطرنشان کرد: در جریان مأموریت ماه محرم نزدیک به 50 هزار نفر از مجموعه پلیس پیشگیری، 80 هزار نفر از خود مردم که با نام همیاران محرم شناخته می‌شدند،پلیس محل و بسیجیان برقراری نظم و حفظ امنیت عزاداران حسینی را بر عهده داشتند، که همین ترکیب نیروها در ماموریت محرم نیز جلوه بارز دیگری از همکاری و امنیت مشارکتی بود که با توجه به تهدید های فراوانی که پیرامون میهن عزیزمان سراغ داریم، این اقدامات الگویی موفق و مثال‌زدنی به شمار خواهد رفت.

وی تصریح کرد: پس از انجام این ماموریت‌های سنگین، اکنون در آستانه آغاز ماموریتی بی‌همتا هستیم که از بعد حجم و مساحت زیر پوشش و از لحاظ جمعیت و شمار جامعه هدف در سطحی ویژه قرار دارد و این همان وظیفه تامین امنیت و پایش و کنترل جمعیت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: پلیس برای انجام این ماموریت از آمادگی خوبی برخوردار است چراکه برنامه ریزی دقیقی در این مورد وجود داشته و جلسات مربوط به اربعین در طول سال از اربعین گذشته تا کنون برگزار و کارها به دقت پیگیری شده است.

وی اظهار کرد: در این ماموریت پیچیده و چند وجهی، وظیفه اصلی پلیس پیشگیری مدیریت لایه به لایه عزاداران امام حسین(ع) از استان‌های مبداء تا رسیدن به مقصد که همان پایانه‌های مرزی هستند، تعیین شده است و برای انجام شایسته این مهم ما در مسیر راهپیمایی 159 توقفگاه پیش بینی کرده‌ایم که در صورت نیاز، می توان 150هزار زائر را در این توقفگاه ها اسکان داد و تمام تدابیر نیز جهت پذیرایی ،بهداشت و درمان و استراحت در این مقرر ها پیش بینی شده است.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: امنیت در کلیه مسیرهای راهپیمایی اربعین به واسطه صدها واحد گشتی تامین خواهد شد و افزون بر این در مسیر راهپیمایی شمار بسیاری ایستگاه ثابت که هر دو مسیر رفت و برگشت را کنترل خواهند کرد و بیش از سه برابر پست‌های ثابت نیز ایستگاه بازرسی موقت در مسیرهای فرعی پیش بینی شده است تا به این ترتیب امنیت و نظم به شکلی کامل و مطلوب برقرار شود.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، سردار شرفی همچنین به اشخاص و به ویژه اتباع کشورهای خارجی که قصد خروج غیر مجاز و بدون روادید از کشور را دارند، اشاره و تصریح کرد: تمام مرزهای کشور با دقت کنترل خواهد شد و بیش از 200 دستگاه اتوبوس نیز پیش‌بینی شده تا این افراد را تحویل مراجع مربوط داده و یا به شهرهای مبداء خود بازگردانند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: رویکرد این پلیس درسال‌های گذشته افزایش ایمنی در راهپیمایی اربعین حسینی بوده است که امسال افزون بر مسئله ایمنی در سفر، بحث امنیت زوار را نیز با توجه به تهدیدهای موجود در دستور کار خود قرار داده است.

وی یادآور شد: در جریان انجام یک چنین ماموریتی هیچ جایی از نظر اهمیت ایمن بودن همانند فرودگاه و به ویژه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و مهرآباد نیست چراکه از نظر نوع مخاطبان و بازتاب رخدادهای آن که در ابعاد گسترده و جهانی مطرح است در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و همین مسئله وظیفه پلیس پیشگیری و پلیس فرودگاه‌ها را بسیار سنگین و دشوار خواهد کرد که انجام آن نیاز به تلاشی چندین برابر خواهد داشت.

سردار شرفی در پایان از زحمات کلیه کارکنان فرودگاه‌های کشور در انجام عملیات حج 96 سپاسگزاری، قدردانی و اظهار کرد: عملیات حج امسال بسیار کم هزینه و با خروجی مثبت بود که سرچشمه این موفقیت، هنر فرماندهی و انجام وظیفه از صمیم قلب و برای رضای پروردگار و خلق اوست که چیز بسیار فراتر و ارزشمندتر از انجام وظیفه صرف است.

گفتنی است رئیس پلیس پیشگیری ناجا در جریان بازدید از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در آغاز پروژه‌های بهسازی بارانداز خروجی شرقی و غربی، دفتر افسرنگهبانی خروجی، آسایشگاه کارکنان پایور، آسایشگاه و تحت‌نظرگاه بانوان واقع در محدوده پایانه‌های پروازی، ساختمان دفتر فرماندهی و اتاق کنفرانس پلیس این فرودگاه را افتتاح و سپس با حضور در ساختمان این پلیس و بازدید از آن در مراسم کلنگ زنی سالن تیراندازی پلیس فرودگاه امام خمینی(ره) شرکت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز