خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

عمر مفید اغلب اتوبوس ها گذشته است/لزوم تقویت و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۸۱۸

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه عمر مفید اغلب اتوبوس ها گذشته است، خاطرنشان کرد: اغلب اتوبوس ها زمان عمر مفید خود یعنی 8 سال را گذرانده اند و بخشی دیگر نیز در آستانه عبور از سن مفیدشان هستند.

محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اینکه اتوبوسرانی نیاز  به نوسازی دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه سهم اتوبوسرانی در آلودگی کمتر از 1 درصد است، اما نوسازی این ناوگان می تواند باز هم در کاهش آلودگی هوا تاثیر به سزایی داشته باشد.

این عضو شورای شهر افزود: تقویت کمی اتوبوس ها می تواند در کاهش سفر با خودروی شخصی بسیار موثر باشد و در نتیجه شاهد کاهش آلودگی هوا به خصوص در شهرهای بزرگ خواهیم بود. این تقویت و نوسازی از سوی دیگر می تواند در سرویس دهی و خدمات بهتر به حمل و نقل عمومی موثرتر باشد.

علیخانی با بیان این مطلب که متاسفانه عمر مفید قالب اتوبوس های گذشته است، خاطرنشان کرد: اغلب اتوبوس ها زمان عمر مفید خود یعنی 8 سال را گذرانده اند و بخشی دیگر نیز در آستانه عبور از سن مفیدشان هستند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نیز از برنامه تعیین شده در ارتباط با تعداد اتوبوس ها عقب هستیم، به طوری که باید 9 هزار و 200 اتوبوس تا سال 97 اتوبوس داشته باشیم که در حال حاضر تا رسیدن به این عدد، 2 هزار اتوبوس عقب کمتر داریم؛ حتی اگر 2 هزار اتوبوس نو خریداری کنیم، به برنامه خواهیم رسید اما از آن طرف با اتوبوس های فرسوده مواجه هستیم که باید از ناوگان خارج شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز