خبرگزاری کار ایران

رحمت‌الله حافظی:

گزارشی از هزینه‌کرد شهرداری در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۸۱۲

نشست بررسى عملکرد شهردارى و چشم اندازهاى پیش‌رو با حضور رحمت‌الله حافظی، حجت‌الله میرزایی و غیبت حسین راغفر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت‌الله حافظی در نشست بررسى عملکرد شهردارى وچشم اندازهاى پیش رو با تاکید بر اینکه این جلسه تخصصی است و ماهیت سیاسی ندارد، به چشم‌اندازهای شهر تهران در طرح جامع اشاره کرد و گفت: کدام یک از این موارد محقق شد، آیا شهر هوشمند است؟ آیا برابر آسیب‌ها مقاوم است و همه شهروندان از امکانات برخوردارند؟ شاخص و دستگاهی برای ارزیابی و سنجش عملکرد مدیریت شهری وجود ندارد.

او ادامه داد: طبق قانون هر سال گزارش حسابرس و تفریغ بودجه به وزارت کشور ارسال می‌شود اما وزارت کشور این گزارش‌ها را بررسی نکرده؛ پس این گزارش‌ها برای چه تهیه می‌شود؟

حافظی با اشاره به ماهیت و فرایند تهیه و تصویب طرح تفصیلی و طرح جامع گفت: طرح جامع آذر ۸۶ ابلاغ شده اما طرح تفصیلی سال ۹۲ شش سال بعد ابلاغ شده؛ یعنی ۶ سال ساخت‌و‌ساز بدون حساب و کتاب صورت گرفته است. الان نه تنها در حریم گسل بلکه روی گسل هم ساخت‌وساز شده است‌. بررسی عملکرد اینجا معنا پیدا می‌کند و جای سوال دارد. در صورت فاجعه چه کسی پاسخگو است؟

عضو شورای‌شهر چهارم ادامه داد: تا امروز باید دو بار طرح جامع بازنگری می‌شد که این اتفاق رخ نداد. آقایان معتقد بودند شهرداری دوره گذار را طی کرده و از نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی و فرهنگی ارتقا یافته است. اگر اینگونه بود اکنون باید شاهد وجود کودکان کار، فقر و حاشیه‌نشینی باشیم!؟ سالانه ۲ هزار میلیارد صرف مسایل اجتماعی و فرهنگی در شهرداری می‌شود اما تاکنون هیچ گزارشی وجود ندارد که کدام نقطه بودیم و اکنون کجا هستیم.

حافظی با اشاره به موازی کاری در سیستم شهرداری در ادامه گفت: در هر حال بررسی علمی و قابل دفاعی از عملکرد مدیریت‌شهری وجود ندارد. نابسامانی‌های بودجه آنقدر زیاد است که هر سال چندین هزار میلیارد انحراف از بودجه گزارش می‌شود و ساختار بودجه نیاز به دگرگونی و تغییر اساسی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز