خبرگزاری کار ایران

در دیدار اعضای شورای شهر تهران با رئیس مجلس مطرح شد؛

احیای مصوبات مسکوت مانده به خاطر اختلاف میان احمدی‌نژاد و قالیباف/ اعلام آمادگی مجلس برای کاهش آلودگی هوای پایتخت

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۴۷۱

معاون نظارت شورای شهر تهران جزئیات جلسه روز گذشته اعضای شورای پنجم با رییس مجلس را تشریح کرد.

روز گذشته اعضای شورای شهر  تهران با رئیس قوه مقننه دیدار کردند، این جلسه اولین دیدار اعضای شورای پنجم با یکی از سران قوه محسوب می‌شود. افشین حبیب‌زاده، معاون نظارت شورای شهر تهران درباره جزئیات جلسه دیروز اعضای شورای شهر با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی شهر تهران به خبرنگار ایلنا گفت: این جلسه در دفتر آقای لاریجانی برگزار شد، رؤسای کمیسیون‌ها راجع ‌به موضوعات مختلف شهری صحبت کرده و مباحثی را به خصوص در زمینه مشکلات مالی‌ که شهرداری با آن مواجه هست را مطرح کردند.

وی ادامه داد: همچنین راجع ‌به کاهش سهم شهر تهران از مالیات بر ارزش افزوده صحبت شد که این طرح سال گذشته توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و اعضای شورا از رئیس مجلس درخواست کردند، این مصوبه اصلاح شود.

معاون نظارت شورای شهر تهران ادامه داد: در بحث مالیات بر ارزش افزوده، سهم تهران حدود 2 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است. قرار شد از آنجایی که مباحث مربوط به مالیات در کمیسیون مربوطه مطرح است از سمت شهرداری پیشنهادی آماده شود تا اگر ممکن باشد؛ این میزان مالیات بر ارزش افزوده دوباره به تهران برگردد که آن می‌تواند کمک خوبی برای تهران باشد. همچنین از رئیس مجلس خواسته شد به حمل و نقل‌ عمومی به خصوص حمل و نقل ریلی توجه بیشتری کنند.

به گفته این عضو شورای شهر ، لاریجانی از اعضای شورا خواست، بیشتر روی مسائل اصلی تهران از جمله آلودگی هوا، ترافیک و حمل و نقل عمومی تمرکز کنند.

حبیب‌زاده با اشاره به اینکه در این جلسه درباره مسائل زیست محیطی تهران از جمله آلودگی هوای تبادل نظر و صحبت شد، افزود: آقای لاریجانی اعلام کردند، در زمینه آلودگی هوا، هر جای نیاز به قانون‌گذاری باشد  مجلس آمادگی دارد تا در آن ورود کند. همچنین در مورد  فاینانس (تأمین منابع مالی موردنیاز اجرای پروژه‌ها و خرید تجهیزات طرح‌های تولیدی و ..) پیشنهاد کرد، شهرداری به صورت جدی ورود کند.

او ادامه داد: رئیس قوه مققنه همچنین پیشنهاد داد که شهرداری به صورت جدی برای استفاده از فاینانس‌هایی که در بحث محیط زیست مطرح شده، ورود کند. در دولت قبل مصوبه‌ای به ارزش دو میلیارد دلار در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید،‌ اما دولت احمدی نژاد به جهت اختلافی که میان دولت و شهرداری آن زمان  بود مصوبه را اجرا نکرد. پیشنهاد آقای لاریجانی این بود که چون مصوبات قانونی در این زمینه موجود است و شورای نگهبان هم آن را تایید کرده است، امکان این وجود دارد که بتوان در این زمینه مذاکره کرده و مجددا این تسهیلات مالی را احیا کرد.

معاون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به پیشنهادات رئیس مجلس برای استفاه از این فاینانس افزود: پیشنهاد  آقای لاریجانی این بود که از این فایناس برای خرید واگن و یا برقراری ارتباط میان واگن‌سازی‌های داخل و خارج از کشور استفاده کرد. تا بتوان از این طریق هم موجب اشتغال در داخل شد و هم شهر تهران با سرعت بیشتری به واگن‌هایی مورد نیازش برسد.

وی افزود: در حال حاضر تهران نزدیک به 3 هزار واگن نیاز دارد. زیرساخت‌ها آماده است و اگر این واگن‌ها خریداری شود و خطوطی که نیاز به تجهیز دارند، تجهیز شوند می‌توان سهم مترو را در حمل و نقل عمومی به میزان قابل توجهی افزایش داد و جابه‌جایی مسافر را از دو میلیون به هفت میلیون رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز