خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا:

آموزش پزشکی باید از وزارت بهداشت منفک شود/رشته‌های علوم پزشکی باید در اختیار وزارت علوم قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۶۸۴

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه آموزش پزشکی باید از وزارت بهداشت منفک شود، گفت: تلفیق آموزش پزشکی و آموزش عالی به کیفیت آموزش پزشکی کمک بسیاری خواهد کرد.

محمود صادقی، نماینده تهران، ری و شمیرانات و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ادغام آموزش پزشکی با آموزش عالی و جداسازی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت، گفت: در گذشته نیز آموزش پزشکی و آموزش عالی به صورت یکپارچه فعالیت می‌کردند و همه مسائل مربوط به آموزش در وزارت علوم متمرکز بوده است. اواسط دهه 60 بود که این تفکیک صورت گرفت و آموزش پزشکی به وزارت بهداشت واگذار شد.  

او با اشاره به اینکه جداسازی آموزش پزشکی و آموزش عالی در برهه زمانی خاصی اثرگذار بود، افزود: این مسئله در بازه زمانی خاصی می‌توانست به نیازهای کشور پاسخ دهد.

صادقی با بیان اینکه تمرکز امر آموزش می‌تواند به کیفیت آن کمک کند، گفت: تمرکز امر آموزش در وزارت علوم می‌تواند آثار مثبتی در پی داشته باشد، یعنی از لحاظ استانداردهای آموزشی و همچنین انسجام در سیاست‌های کلی آموزشی می‌تواند به ارتقای بیشتر علوم پزشکی کمک کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: همچنان برخی از رشته‌های علوم پزشکی درحوزه وزارت علوم هست و بهتر است؛ مابقی نیز به این وزارتخانه داده شود.

صادقی ادامه داد: تلفیق آموزش پزشکی و آموزش عالی به کیفیت آموزش پزشکی کمک خواهد کرد و بهتر است دوباره آموزش پزشکی از وزارت بهداشت منفک شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز