خبرگزاری کار ایران

آمادگی پلیس برای استقبال از زائران کشورهای پاکستان و افغانستان در اربعین حسینی

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۱۳۰

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: نیروی انتظامی آمادگی کامل برای استقبال از زائران شیعه کشور های پاکستان و افغانستان در اربعین حسینی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار قنبری در دیدار با سرکنسولی های افغانستان و پاکستان در ستاد انتظامی استان، اظهار داشت: سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان دارای مرزهای مشترک زیادی هستند و همیشه روابط بسیار خوب و دوستانه با همدیگر دارند.

وی افزود: بسترهای مشترکی بر اساس اعتقادات دینی، فرهنگی و اعتقادی بین سه کشور وجود دارد و این بسترها باعث روابط دوستانه سه کشور شده است .

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: بر اساس شاخص های تایید شده بین المللی، ایران از امنیت بالایی برخوردار است و این را مدیون همکاری و مشارکت خوب مردم و شهروندان با پلیس می دانیم .

سردار قنبری با اشاره به اینکه دانشمندان مشترک بزرگی بین ایران، پاکستان و افغانستان وجود دارد، تصریح کرد: این همکاری و همدلی صمیمانه بین سه کشور می تواند روابط دوستانه را بهبود بخشد و در امنیت پایدار منطقه موثر باشد .

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار داشت: معضلاتی که هر سه کشور را درگیر کرده مسئله گروه های تروریستی می باشد و این مسائل را می توان با تشکیل کمیته های مرزی بین سه کشور حل و توطئه های دشمنان را که می خواهند این روابط دوستانه را برهم بزنند خنثی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با گروه های تروریستی که قصد دارند مخل نظم و امنیت استان شوند با تمام توان مبارزه خواهیم کرد و با اشراف اطلاعاتی از ورود موادمخدر به داخل کشورمان جلوگیری می کنیم و بر اساس آموزه های دینی که داریم این کار را بسیار مهم و ارزشمند می دانیم.

فرمانده انتظامی استان در پایان خاطر نشان کرد: ما آمادگی کامل خود را برای استقبال از زائران شیعه کشورهای پاکستان و افغانستان در اربعین اعلام می کنیم و تمام سعی و تلاش خودمان را خواهیم کرد که بتوانیم تسهیلات امنیتی و ترافیکی این عزیزان را فراهم کنیم.

در پایان این دیدار نماینده های سرکنسولگری افغانستان و پاکستان در زاهدان بر تحکیم روابط سه کشور تاکید و از همکاری پلیس ایران در راستای برقراری نظم و امنیت در مرزها قدردانی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز