خبرگزاری کار ایران

سردار رضایی خبرداد:

تشکیل قرارگاه مقداد در مرزبانی برای مبارزه با قاچاق کالا در مرزها

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۸۶۲

فرمانده مرزبانی ناجا مهمترین اولویت این نیرو را تامین امنیت و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کالا و شناسایی و مقابله مستمر با افراد و شبکه های فعال در این دو حوزه دانست.

به گزارش ایلنا، سردار قاسم رضایی در آئین معرفی فرمانده جدید دریابانی استان هرمزگان افزود: با وجود گستردگی مرزهای دریایی و خشکی ایران، امنیت خوبی در مرزها برقرار شده و دشمن از این موضوع ناخشنود است.

وی تهدیدات مرزی را متفاوت توصیف و اضافه کرد: کشورهای همسایه به طور عمومی تعامل بالایی با ایران دارند اما در برخی کشورها توطئه‌ هایی علیه جمهوری اسلامی تحمیل می‌ شود. این وضعیت وظیفه مرزداران را دوچندان می‌ کند و می توان گفت مرز افغانستان مهار و مرزهای عراق به طور کامل کنترل شده اما در مرز پاکستان هنوز مشکلاتی وجود دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: در برخی مرزها ترددهای غیر مجاز و تحرک های قاچاقیان مشهود است که در استان هرمزگان این مساله به ‌وضوح دیده می ‌شود و انتظار می‌ رود کشورهای حاشیه خلیج فارس در حفظ امنیت منطقه همکاری بیشتری داشته باشند.

سردار رضایی یادآور شد: برای مقابله با تهدیدها و مراقبت از مرز و مقابله با قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و کالا و ترددهای غیرمجاز و شرارت‌ های مرزی برنامه هایی تدوین شده که نیازمند حمایت دولت و مجلس است.

وی ضمن تایید افزایش حمایت‌ های دولت از مرزداران و مرزداری در چهارسال گذشته اظهار داشت: با وجود حمایت های خوبی که تاکنون وجود داشته، نیاز مرزها به طور کامل برطرف نشده و انتظار می رود خدمات‌ دهی به مرزبانان و تجهیزات مرزی افزایش یابد.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: امسال و در برنامه پنج ساله ششم تقویت ناوگان دریایی در دستور کار قرار دارد و دریابانی به امکانات پیشرفته و مدرن برای اعمال قانون در عمق دریا مجهز می‌شود که استان هرمزگان در این خصوص در اولویت است.

سردار رضایی همچنین از تشکیل قرارگاه مقداد در مرزبانی برای مقابله با کالای قاچاق در مرزهای جمهوری اسلامی خبر داد و یادآور شد: کشف کالاهای هدف در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از 6 تا 15 برابر افزایش یافته و کشف ٤٢ تن مواد مخدر در شش ماه اخیر در منطقه مرزی ایران و پاکستان، نشانه جدیت و تلاش شبانه ‌روزی نیروهای مرزبانی است.

در پایان این آئین که با حضور استاندار هرمزگان، رئیس مجمع نمایندگان استان و فرمانده انتظامی هرمزگان برگزار شد، سرهنگ علی اصغر خرم روی که پیش از این جانشین فرمانده انتظامی استان بود به عنوان فرمانده جدید دریابانی استان معرفی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز