خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت اعلام کرد:

پزشک خانواده، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و اقتصاد سلامت مهمترین مسائل فعلی حوزه بهداشت

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۴۳۳

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پزشک خانواده، نظام ارجاع، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و اقتصاد سلامت را مهمترین مسائل فعلی حوزه بهداشت اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا رئیسی در نشست معاونان بهداشت ادوار وزارت بهداشت گفت: هیچ راهی برای کنترل هزینه‌های سلامت به جز ایجاد سیستم هدایت بیمار نداریم. 

وی افزود: اعتبارات در حوزه سلامت باید متوازن و پایدار باشد وگرنه با مشکل روبرو می‌شویم. اگر امروز اعتبار باشد و فردا نباشد فقط ایجاد توقع می‌کنیم.

معاون بهداشت با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در حوزه بهداشت برای پیشبرد امور اظهار داشت: دولت نمی‌تواند صرفاً با تزریق پول کارها را پیش ببرد. دولت باید سیاستگزار و تسهیلگر باشد. در حوزه فرهنگ شاهد تغییراتی هستیم که مبتنی بر آن برنامه‌های ما نیز باید تغییر کند. امروز به اندازه جمعیت کشور بلکه بیشتر از آن گوشی تلفن همراه در جامعه وجود دارد که نشاندهنده استفاده مردم از وسائل ارتباط جمعی است.

رئیسی افزود: بر همین اساس باید نوع برنامه‌ریزی و عملکرد ما نیز تغییر کند. بهورزان باید از ارتباطات جدید در سطح روستاها بهره‌گیری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: سهم هریک از حوزه‌های درمان، آموزش و پژوهش باید در حوزه بهداشت مشخص شود. به عنوان نمونه پاسخگویی به موارد فوت کودک و مادر در بیمارستان‌ها، تغییرات در کوریکولوم پزشکی عمومی در جهت تقویت دیدگاه پزشکی خانواده، پاسخگویی به سوالات سلامتی مردم در حوزه پژوهش، باید با همکاری بین بخشی صورت گیرد.

معاون بهداشت پوشش همگانی سلامت را بخش دیگری از دغدغه‌های خود برشمرد و خاطرنشان کرد: تا پرونده الکترونیک سلامت نداشته باشیم کارها پیش نمی‌رود. این پرونده اساس کار پزشک خانواده، نظام ارجاع و اقتصاد سلامت است. 

رئیسی در پایان سخنانش بر ارتقای کیفیت فرآیندهای خدمت تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز