خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

اردوهای دانش‌آموزی را نمی‌توان تعطیل کرد

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۳۱۷

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: همایش باشکوه «احلی من العسل» در آغاز سال تحصیلی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، گفت: همایش باشکوه «احلی من العسل» در آغاز سال تحصیلی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حادثه دردناک فوت تعدادی از دانش‌آموزان در اردوی دانش‌آموزی، اظهار داشت: در حادثه اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگان، همه مسئولان آموزش و پرورش تلاش کردند تا با سرعت عمل این حادثه پیگیری شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش  با اشاره به موضوع هدایت تحصیلی تصریح کرد: خوشبختانه در خصوص هدایت تحصیلی در سال تحصیلی جدید با مشکلات کمتری مواجه شدیم و با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده به سمت تحقق توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی پیش رفتیم.

فیض افزود: انتظار می‌رود مدیران کل همچنان که دغدغه ساعات آموزشی را دارند، ساماندهی ساعات مشاوره و تربیتی را نیز در اولویت قرار دهند.

وی تاکید کرد: در سال تحصیلی ۹۶ـ۹۵ بیش از ۹۰ هزار سفر با اتوبوس بین شهری صورت گرفت و دانش‌آموزان از فضای تربیتی اردوها استفاده کردند و در این بین متأسفانه ۲ حادثه تلخ رخ داد، گرچه معتقدیم این ۲ حادثه نیز نباید اتفاق می‌افتاد، اما این آمار نسبت به تعداد کل اردوهای انجام شده، خوشبختانه بسیار کم است که باید تلاش کنیم به صفر برسد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اردوهای دانش‌آموزی را نمی‌توان تعطیل کرد، زیرا یکی از مؤثرترین روش‌های تربیتی از طریق اردوها صورت می‌گیرد؛ تعطیلی اردوها پیامدهای منفی و درازمدت خواهد داشت چنانکه با یک اشاره نمی‌توان آزمایشگاه فیزیک را برای همیشه تعطیل کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز