خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری ناجا:

پلیس مسئول و پاسخگوی مطالبات مردمی است

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۸۹۲

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه مردم شریف ایران یک پلیس مسئول و پاسخگو می‌خواهند بر لزوم هدف‌گذاری و تلاش برای دستیابی به این ویژگی‌ها در نیروی انتظامی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در چهارمین نشست دبیرخانه همایش«کلانتری مطلوب در افق 1404»با تاکید بر اینکه مردم شریف ایران یک پلیس مسئول و پاسخگو می خواهند، اظهار کرد: پلیس پیشگیری در حوزه‌ای به انجام ماموریت می‌پردازد که بیشترین تماس و برخورد را با شهروندان دارد پس وظیفه پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری برای پلیس پیشگیری بسیار حساس‌تر خواهد بود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه رویکردها و تدابیر برای انجام ماموریت شایسته در پلیس پیشگیری به جد دنبال می شود، گفت: آنچه امروز در طرح‌هایی مانند طرح تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، معماری ناجای آینده و کلانتری مطلوب 1404 مورد نظر و مقصود نیروی انتظامی است، همان محورهایی است که از سوی فرمانده معظم کل قوا در مورد کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها مورد تاکید بوده است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در حوزه نیروی انتظامی بیش از هر مورد دیگری بر کلانتری‌ها به عنوان سرانگشتان ناجا تاکید فرموده‌اند و روشن است که منویات ایشان بیش از هر بخش دیگری در ناجا معطوف به ماموریت‌های پلیس پیشگیری و نقطه تمرکز آن یعنی پیشگیری اجتماعی ـ انتظامی است.

سردار شرفی تصریح کرد: امروز پلیس، دارای ساختاری نوین و متفاوت از گذشته است و با آنچه پیش‌تر در دید عموم وجود داشت فاصله بسیاری دارد، شیوه‌های پلیسی به روز شده‌اند و پیشگیری انتظامی در اولویت و جایگاه بالاتری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروز دیگر تلاش اصلی پلیس روی برخورد با جرم و مجرمان متمرکز نیست، بلکه بر پیشگیری از وقوع جرم است و پلیس ترجیح می‌دهد که با به کارگیری روش‌های کارآمد پیشگیری، اساسا از وقوع جرم جلوگیری کند تا اینکه با صرف هزینه و انرژی بسیار در صدد مقابله با آن برآید و انجام این مهم بیش از هر بخش دیگری متوجه پلیس پیشگیری ناجاست.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: همه آنچه گفته شد باید در کنار اخلاق حسنه و روی گشاده باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پلیس باید به عنوان یار مقتدر و مهربان برای مردم ظاهر شود.

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: تمام تلاش ما در مجموعه نیروی انتظامی جلب رضایت فرمانده معظم کل قوا و مردم عزیز کشورمان است که انجام هر دوی اینها از بهترین و پسندیده‌ترین کارهاست و توفیق دوبرابر را برای ناجا ایجاد خواهد کرد که باید قدر آن را دانست.

سردار شرفی  خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند پلیس کشور پلیسی باشد که مسئولیت پذیر و پاسخگو بوده و این موضوع باید در تمام مراحل انجام ماموریت همواره در خاطر کارکنان ناجا باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز