خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار مطرح کرد:

نرخ مشارکت و اشتغال بانوان را باید در دولت‌دوازدهم افزایش دهیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۰۳۰

معاون زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: نرخ مشارکت و اشتغال بانوان را باید در دولت‌دوازدهم افزایش دهیم.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار در مراسم رونمایی از سایت حامی بانو  با بیان اینکه در دولت‌دوازدهم فرصت اشتغال برابر برای زنان نسبت به مردان را پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم محیط کسب و کار مطلوب را برای زنان کارآفرین و تحصیلکرده ایجاد کنیم. اهمیت مسئله کارآفرینی و اشتغال بر هیچ کس پوشیده نیست چراکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در این حوزه وجود دارند ولی شاخص‌های حضور زنان در حوزه اشتغال و کارآفرینی در کشور رو به بهبود است.

وی ادامه داد: امیدواریم به عنوان تکلیف و وظیفه معاونت زنان ریاست جمهوری بتوانیم شکاف‌ها را شناسایی و فرصت اشتغال برابر را برای مردان و زنان ایجاد کنیم. در دولت‌یازدهم حدود ۶۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد. امیدواریم در دولت‌دوازدهم این رقم را به یک میلیون شغل در کشور ایجاد کنیم.

ابتکار متذکر شد: تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار در کشور بسیار زیاد است و تعداد دختران و زنان فارغ التحصیل جویای کار در تمامی استان‌های کشور بیش از مردان است. این در حالی است که این شکاف در برخی از استان‌ها شدیدتر می‌شود. وظیفه معاونت زنان ریاست‌جمهوری این است که بتوانیم این شکاف‌ها را شناسایی کرده و برای حل آن تلاش کنیم تا فرصت‌های برابر و پایدار را برای زنان و دختران ایجاد شود.

معاون زنان و امور خانواده رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: باید در دولت‌دوازدهم بیشتر به اشتغال بپردازیم. باید در مسیر دولت در بخش‌های آموزش، حمایت خاص برای کارآفرینی و تسهیلات را فراهم کنیم تا طرح‌های کارآفرینی و بازار یابی به رونق برسد. باید در دولت‌دوازدهم با حمایت وزارت‌صنعت، معدن و تجارت و وزارت کار نرخ مشارکت و اشتغال بانوان را افزایش دهیم. امیدواریم از طریق این نشست‌ها به راهکارهای مشترکی برای ارتقای وضعیت زنان و خانواده برسیم و با استفاده از توانمندی ذهنی و اجرایی زنان گام‌های خوبی برای بهتر شدن وضعیت آنها و رفع مشکلات و کاهش آسیب‌ها در کشور داشته باشیم.

ابتکار تاکید کرد: چهار سال اخیر فعالیت‌های خوبی در این معاونت انجام شده و تلاش ما این است که بتوانیم توسعه فعالیت‌های دولت را در دوره جدید شاهد باشیم. از مهم‌ترین اقدامات معاونت زنان و امور خانواده رئیس‌جمهور «شاخص‌سازی» بوده که هر چند در گذشته هم در این زمینه اقدامات خوبی شده اما برای اجرای هر طرح، برنامه‌ و اتخاذ هر سیاست‌گذاری باید از وضعیت خود آگاه باشیم و شاخصه‌های صحیح ارائه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز