خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس تهران بزرگ:

دستگیری ۱۰۸ سارق حرفه‌ای/میانگین سنی سارقان ۲۲ سال است

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۲۸۰

رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری ۱۰۸ سارق حرفه‌ای و ۱۶ باند کیف‌قاپ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح شناسایی و دستگیری سارقان در جمع خبرنگاران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته کارآگاهان آگاهی و پلیس پیشگیری و یگان ویژه ۱۰۸ سارق حرفه‌ای که اغلب سابقه‌دار بودند را دستگیر کردند. اغلب این سارقان به صورت باندی فعالیت می‌کردند. در میان سارقان،‌ سارقان خودرو و لوازم یدکی نیز هستند.

او با بیان اینکه ۱۶ باند کیف‌قاپ دستگیر شده‌اند، گفت: متاسفانه ۶۳ درصد سارقان سابقه کیفری دارند و تا این لحظه به بیش از ۹۰۰ فقره سرقت اعتراف کردند که این عدد رو به افزایش است. همچنین حدود یک میلیارد تومان اموال کشف شده است، البته این رقم واقعی نیست و به دلیل کشف بیشتر اموال، عدد واقعی متعاقباً اعلام می شود.

سردار رحیمی با بیان اینکه بازجویی و اخذ سوابق تازه شروع شده است، گفت: بسیاری از  اموال سرقتی کشف شده و ما به شدت به این عملیات‌ها ادامه می‌دهیم تا وضعیت مطلوب در سطح شهر تهران را داشته باشیم. وظیفه‌ ما مبارزه و مقابله با جرائم است و قطعاً با شیوه‌ای که در پیش گرفته‌ایم این وضعیت ادامه خواهد داشت و برخوردهای بیشتری خواهیم داشت تا رضایت مردم کسب شود.

رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: در میان سارقان دستگیر شده دو الی سه گروه سارق مسلح نیز بودند که سلاح‌هایشان با ۲۰ فشنگ کشف شده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه میانگین سنی سارقان ۲۲ سال است، گفت: متاسفانه اغلب سارقان در اطراف تهران ساکن هستند. ما وظیفه خود می‌دانیم که در تمام بخش‌ها به خوبی وظایفمان را انجام دهیم و شبانه‌روز اقدامات گسترده‌ای برای مقابله با جرائم داشته باشیم.

سردار رحیمی با بیان اینکه برای سکونتگاه‌های غیرقانونی و حاشیه‌نشینی اطراف شهر به نتایج خوبی رسیدیم، گفت: نتیجه این اقدامات به زودی اعلام می‌شود به ویژه درباره مجرمانی که در این مناطق زندگی می‌کنند.

او ادامه داد: مردم از بابت سرقت‌های خرد مانند کیف‌قاپی نگران هستند و ما وظیفه خود می‌دانیم که با شدت به این موارد رسیدگی کنیم. البته دستگاه‌های دیگر نیز در ادامه اقدامات پلیس باید برخورد قاطع داشته باشند.

سردار رحیمی درباره ایمن‌سازی مناطق و همکاری با شهرداری تهران گفت: با مسئولان شهرداری در رابطه با ایجاد فضای امن صحبت‌هایی خواهد شد، همچنین برنامه جدید از دو روز پیش آغاز شده و ما اطلاعات مناطق آلوده را همراه با نوع جرائم آنها جمع آوری و به‌روز می‌کنیم تا بتوانیم برخوردهای قاطع‌تری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز