خبرگزاری کار ایران

ریشه‌کنی بی‌سوادی در قلعه گنج طی سه سال آینده

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۳۳۹

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بر اساس تفاهم نامه آموزش و پرورش استان و بنیاد مستضعفان کشور بی سوادی در شهرستان قلعه گنج طی سه سال آینده ریشه کن می شود.

به گزارش ایلنا، محمد محسن بیگی در مراسم انعقادتفاهمنامه ریشه کنی و انسداد مبادی بی سوادی در شهرستان قلعه گنج بین آموزش و پرورش استان کرمان و بنیاد مستضعفان کشور افزود: با تلاش آموزش و پرورش، انسداد مبادی بی سوادی دراستان پیشرفت خوبی داشته و شهرستان قلعه گنج نیز نرخ جذب خالص پایه اول ابتدایی 5 درصد نسبت به سال 90 رشد داشته و امید است تا سه سال آینده بی سوادی در این شهرستان ریشه کن شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: علاوه بر انسداد بی سوادی باید با جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل  از افزایش روند بی سوادی جلوگیری شود که قلعه گنج در این زمینه در سال تحصیلی گذشته 60 دانش آموز بازمانده از تحصیل را جذب کرده است.

وی عزم ملی و همکاری همه مردم و دستگاه های اجرایی را لازمه ریشه کنی بی سوادی دانست و برمعرفی افراد بی سواد به ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان تاکید کرد.

محسن بیگی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در قالب تفاهم نامه آموزش و پرورش و بنیاد مستضعفان کشور بی سوادی در شهرستان قلعه گنج تا سه سال آینده ریشه کن می شود.

گفتنی است؛ تفاهم نامه سه جانبه سازمان نهضت سواد آموزی کشور، بنیاد مستضعفان و آموزش و پرورش استان کرمان با تمرکز بر شناسایی وآموزش کودکان بازمانده از تحصیل به منظور جلوگیری از تولید بی سواد و آموزش و سواد آموزی یکهزار نفراز بی سوادان شهرستان قلعه گنج با حضور سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور و مدیر کل آموزش و پرورش استان در قلعه گنج امضا شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز