خبرگزاری کار ایران

مشاور سازمان سنجش آموزش در گفت‌و‌گو با ایلنا:

60 درصد داوطلبان کنکور انتخاب رشته کردند

کد خبر : ۵۲۵۳۷۶

مشاور سازمان سنجش آموزش از انتخاب رشته 60 درصد از داوطلبان کنکور 96 خبر داد و گفت: حدود 48 هزار نفر نیز در دوره‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها ثبت‌نام کردند.

 حسین توکلی، مشاور سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره آمار نهایی ثبت‌نام کنندگان آزمون سراسری 96 گفت: آزمون سراسری سال ۹۶ برای پذیرش دانشجو و دوره‌های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، نیمه حضوری، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کدرشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد برگزار شد.

او ادامه داد: ۹۳۰هزار و ۴۸۲ داوطلب در کنکور ۹۶ ثبت نام کردند که از این تعداد  ۵۴۸ هزار و و ۵۷۱ نفر معادل ۵۹ درصد زن و ۳۸۱ هزار و ۹۱۱ نفر معادل ۴۱ درصد مرد بودند. از تعداد ۹۳۰ هزار و ۴۸۲ داوطلب ثبت نام کننده، ۸۳۸ هزار و ۹۷۲ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و ۹۱ هزار و ۵۱۰ داوطلب غایب بودند. به عبارت دیگر ۹۰.۱۷ درصد در جلسه آزمون حاضر و ۹.۸۳ درصد غایب بودند.

توکلی افزود: از ۸۳۸ هزار و  ۹۷۲ داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد ۸۳۸ هزار و ۹۲۹ داوطلب مجاز بودند که از این تعداد ۴۹۷ هزار و ۵۰۴ داوطلب مجاز زن و تعداد ۳۴۱ هزار و ۴۲۵ داوطلبان مجاز مرد بودند. در واقع ۵۹.۳۰ درصد داوطلبان مجاز زن و ۴۰.۷۰ درصد داوطلبان مجاز مرد بودند.

مشاور سازمان سنجش آموزش گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده داوطلبان مجاز به انتخاب رشته فرصت داشتند که ضمن مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه های آزمایشی و ویژه نامه‌ها و راهنمای انتخاب رشته مجازی و اطلاعات مفید دیگر نسبت به انتخاب ۱۵۰ کدرشته تحصیلی مورد علاقه خود اقدام کنند.

او افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور ۹۶ از ۱۹ تا ۲۵ مرداد با توجه به مهلت‌های تمدید شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کردند و بر اساس آمار از ۸۳۸ هزار و ۹۲۹ داوطلب مجاز تعداد ۴۹۸ هزار و ۷۸ داوطلب نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کردند. در واقع ۵۹.۳۷ درصد مجازین، انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

توکلی گفت: متقاضیان پذیرش در رشته های تحصیلی بدون آزمون که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) است، چه در کنکور شرکت کرده بودند و چه شرکت نکرده بودند می توانستند با ورود به سایت سازمان سنجش، ضمن ثبت نام، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند که بر اساس آمار اولیه تعداد ۴۷ هزار و ۸۷۸ داوطلب در این نوع پذیرش ثبت نام و انتخاب رشته کردند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز