خبرگزاری کار ایران

روحانی در معرفی وزیر آموزش و پروش؛

بطحایی برای سند تحول بنیادین زحمت بسیاری کشیده است/ برای رای اعتماد به او سفارش جدی می‌‌کنم

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۸۷۸

رئیس جمهور در صحن علنی مجلس در معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پروش گفت: وزیر آموزش و پروش باید قوی وظایف خود را انجام دهد و هویت ایرانی و اسلامی را در دانش آموزان تقویت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی که برای معرفی وزرای دولت دوازدهم به مجلس رفته بود، در رابطه با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: از دکتر فانی و دکتر دانش آشتیانی که زحمات بسیاری در دولت یازدهم در زمینه وزارت آموزش و پرورش کشیدند، تشکر می‌کنم و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.

او ادامه داد: برای این وزارتخانه، آقای سید محمد بطحایی را در نظر گرفتم که در سمت‌های مختلف این وزارتخانه خدمت کردند و رشد سازمانی‌شان نیز در این وزارتخانه بوده است. ایشان در سند تحول بنیادین زحمات بسیاری کشیدند و در ماه‌‌های گذشته در سمت معاونت توسعه مدیریت آموزش خدمت می‌کردند و در ماه‌های اخیر رئیس مرکز ملی راهبردی برنامه و بودجه بود.

روحانی افزود: مهمترین و بزرگترین وزارتخانه آموزش و پرورش است هر جا در این زمینه کار کنیم و برای آن سرمایه‌گذاری کنیم، نتیجه بهتری برای کشور و فرزندان خواهد بود. همانطور که انتظار دارم همه وزرا رای اعتماد را کسب کنند، برای وزیر آموزش و پرورش سفارش جدی می‌کنیم زیرا می‌خواهیم بسیار قوی در این زمینه کار کنند.

روحانی تربیت زیربنایی فکری برای زندگی، تقویت هویت ایرانی اسلامی دانش‌آموزان، تریبت انسان‌هایی خلاق و سازگارتر با نیازمندی‌های ما، توانمندسازی دانش‌آموزان از نظر جسمی و ذهنی، ارتقای وضعیت معیشتی معلمان، متناسب‌سازی نیروهای آموزش با نیازهای کشور از نظر کمی و کیفی، کاهش تصدی‌گری و چابک‌سازی تشکیلات را از جمله مهمترین دستورکارهای وزارت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم برشمرد و تاکید کرد: من به ایشان گفتم خروجی آموزش و  پرورش با گذشته باید متفاوت باشد. ضمن سپاس از همه معلمان برای جامعه پیچیده آینده نیازمند دانش‌آموزانی هستیم که جامعه را بشناسند و بتوانند از هویت و فرهنگ خود دفاع کند. محفوظات تحویل آنها ندهیم که با یک به چپ چپ و به راست راست نیمی از آن بپرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز