خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در بدو ورود به کابل:

همکاری‌های مشترکی در حوزه سلامت با افغانستان داریم

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۰۹۶

وزیر بهداشت که صبح امروز برای امضای چندین سند همکاری در حوزه سلامت در راس هیاتی وارد کابل، پایتخت افغانستان شده است در بدو ورود به این کشور هدف از سفر به افغانستان را توسعه همکاری ها در حوزه سلامت عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه افغانستان یکی از مهمترین همسایه های ایران است، افزود: ما در زمینه های مختلف از جمله در حوزه سلامت ، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با این کشور همکاری های مشترک داریم.

 هاشمی هدف از این سفر را توسعه همکاری ها در حوزه سلامت برشمرد و گفت: امیدواریم در جلساتی که خواهیم داشت وزارتخانه های بهداشت و همینطور بخش خصوصی دو کشور که در این حوزه فعال هستند دستاوردهای قابل قبولی برای دو ملت داشته باشند.

وزیر بهداشت دورنمای گسترش همکاری های دو کشور ایران و افغانستان را خوب توصیف کرد و گفت: ما زمینه های مشترکی با کشور افغانستان از نظر فرهنگی، اعتقادی و تاریخی داریم و دو کشور برادر هستیم و قطعا آینده خوبی پیش روی ماست و امیدوارم منطقه، همواره در صلح و آرامش باشد و ملت ها بتوانند با عزت، مسیر پیشرفت و ترقی را دنبال کنند.

گفتنی است وزیر بهداشت در سفر به افغانستان چندین سند همکاری در زمینه های انتقال خون، دارو، آموزش پزشکی، بهداشت عمومی و گردشگری سلامت را با همتای افغانستانی خود امضاء خواهد کرد .

وزیر بهداشت کشورمان صبح امروز در راس هیاتی بیست نفره وارد کابل پایتخت افغانستان شده است.

پور فتح الله رییس سازمان انتقال خون کشور، دکتر دیناروند رییس سازمان غذا و دارو، دکتر ایازی معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، دکتر استاد رییس دانشگاه مجازی، دکتر اکبری قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت و روسای دانشگاههای علوم پزشکی بیرجند و زابل، دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت و دکتر زارع نژاد مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وازرت بهداشت، و تعدادی از مدیران بخش خصوصی دکتر هاشمی را در این سفر همراهی می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز