خبرگزاری کار ایران

آقاجانی خبر داد:

اعزام 6 هزار متخصص و فوق‌تخصص به نقاط محروم کشور

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۰۵۹

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: 6 هزار متخصص و فوق‌تخصص در طول دولت یازدهم به نقاط محروم کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد آقاجانی؛ معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اهداف طرح تحول سلامت گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف طرح تحول سلامت ایجاد دسترسی به امکانات پزشکی با اولویت مناطق محروم بود. در این دوره 6 هزار متخصص وفوق‌تخصص به مناطق محروم کشور اعزام شدند و تعداد پزشکان متخصص نسبت به دولت قبل 3 برابر افزایش داشته است.

او گفت: 70 هزار دستگاه و تجهیزات پزشکی در دولت یازدهم برای متخصصین فراهم شده تا در پلی‌کلینک‌ها به ارائه خدمات به مردم بپردازند.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: افزایش پوشش بیمه‌ای، تهیه دارو و لوازم مورد نیاز پزشکی و حضور نیروهای مجرب خدمات گسترده‌ای است که در دولت دوازدهم انجام شده است. همانطور که وزیر بهداشت نیز گفتند طرح تحول زنده است و با قدرت راه خود را ادامه می‌دهد و بیش از پیش در بهبود عدالت اجتماعی تلاش می‌کند.

او همچنین درباره مراجعه بیماران از شهرهای کوچک به مراکز استانها گفت: خوشبختانه این روند در دولت دوازدهم کاهش پیدا کرده و ما کمتر شاهد حضور افرادی هستیم که برای دریافت خدمات درمانی به شهرهای بزرگ مراجعه می‌کنند. در بنادر مختلف در جنوب کشور و در حاشیه خلیج فارس تا پیش از دولت یازدهم دو یا سه متخصص آن هم به صورت پاره‌وقت وجود داشت اما امروزه ما در عموم رشته‌های تخصصی پزشک متخصص داریم.

او خاطرنشان کرد: معتقدم تمام امکانات در همه نقاط نباید باشد بلکه باید سطح‌بندی برای ارائه خدمات در نظر گرفته شود و البته خدمات فوق تخصصی در همه شهرها وجود دارد و در دسترس همه مردم است، اما نمی‌توان این خدمات را در اقصی نقاط کشور گسترش داد.

آقاجانی تاکید کرد: با اجرای طرح تحول سلامت ما شاهد کاهش 15 درصدی پرداختی از جیب مردم بودیم. همچنین افزایش خدمات را در اقصی نقاط کشور داشتیم.

آقاجانی درباره پروژه‌های درمانی وزارت بهداشت گفت: یکی از مهم‌ترین طرح تحول سلامت ساخت 21 هزار تخت بیمارستانی بود. ما در بازسازی و نوسازی بیمارستان‌ها در دولت یازدهم عملکرد خوبی داشتیم. بخش‌های مختلف مانند سرطان و اورژانس مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفت. همچنین هزار و 100 پروژه در اقصی‌نقاط کشور در حال ساخت است. سیستان و بلوچستان درمیان استان‌های کشور بیشترین بهره‌برداری را در طرح تحول سلامت داشته‌است و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مختلفی در این استان نوسازی و ساخته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز