خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس ناجا مطرح کرد؛

لزوم توجه صنایع خودروسازی به ارتقای فرهنگ ترافیکی و حفظ جان مردم

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۸۳۵

سردار اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی سهم خود را به خوبی در حفظ جان مردم انجام داده، گفت: در کاهش تلفات جانی و مالی در جاده‌های کشور باید به سهم دیگر دستگاه‌ها نیز توجه داشت و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه ازجمله صنعت خودروسازی در ارتقای فرهنگ ترافیکی و حفظ جان مردم کوشا باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سردار حسین اشتری (رئیس پلیس ناجا) در اولین نشست فصلی روسا و مدیران پلیس ترافیک کشور با بیان اینکه مجموعه پلیس راهور مسئولیت حساس وخطیری برعهده دارد، گفت: پلیس راهور با حضور در اقصی نقاط کشور در جاده‌ها و شهرها باعث ارتقا نظم ترافیکی در جامعه هستند و اگر یک روز نتوانند به وظایف خود در مناطق عملیاتی مورد نظر عمل کنند بی‌شک همه متوجه آن خلاء می‌شوند.

او با بیان اینکه مجموعه پلیس راه‌ها و راهور در نیروی انتظامی بیشترین ارتباط را با مردم دارد، گفت: ما در طرح تعطیلات نوروزی که از 25 اسفندماه سال 95 و تا 20 فروردین سال 96 ادامه داشت با کاهش حدود 10 درصدی تلفات جاده‌ای و شهری روبرو بودیم. همچنین آمارهای ارائه شده در مناسبت‌های بعد نیز نشان‌دهنده حضور جدی همکاران و تلاش مضاعف آنها برای برقراری نظم و انضباط ترافیکی بود تا کمترین تلفات را داشته باشیم.

رئیس پلیس ناجا با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا پایان سال جاری آمار تصادفات را 10 درصد کاهش دهیم، گفت: در سال 95 نسبت به سال 94 حدود 4 درصد با کاهش آمار تلفات و تصادفات مواجه بودیم. امسال نیز به یاری خداوند باید بتواند حدود 10 درصد این آمار را کاهش دهیم که البته کار بسیار سختی است. ما باید در این امر سهم دیگر دستگاه‌ها را درنظر بگیریم و سپس نباید توقع ما این باشد که در کاهش تلفات و تصادفات فقط پلیس نقش داشته باشد.

او خاطرنشان کرد: اگرچه پلیس نقش پررنگی در کاهش تلفات و تصادفات دارد اما دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه ازجمله صنعت، خودروسازی و ارتقای فرهنگ ترافیکی می‌تواند در این امر موثر باشد. ما باید با عزمی راسخ و اراده‌ای محکم همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها را پای کار بیاوریم تا کمترین تصادفات را داشته باشیم. اگر خودروهای ما ایمن باشند ما تصادفات کمتر و تلفات کمتری خواهیم داشت چراکه در یک خودروی ایمن حتی در صورت تصادف نیز به سرنشین آسیبب زیادی وارد نخواهد شد و خودروسازان ما باید به این امر توجه داشته باشند و در اجرای وظیفه خود که حفظ جان مردم است تمام تلاش خود را داشته باشند.

او با بیان اینکه پلیس در صورت عدم رعایت استاندارد از سوی خودروسازان باید با آنها برخورد کند، گفت: نقاط حادثه‌خیز کشور توسط پلیس راهور مشخص و به مسئولان مربوطه منعکس شده تا رفع این نواقص انجام شود و جاده‌هایی با استانداردهای جهانی ساخته و زیرساخت‌های لازم را برای کاهش تصادفات و تلفات جانی به وجود بیاوریم. ما امروز از نظر تجهیزات، فکر، نیروی انسانی مجرب و امکانات کمبود نداریم و قابل توجیه نیست که هنوز نقاط حادثه‌خیزی در کشور وجود دارد که با وجود اینکه از سوی پلیس راهور این نقاط به مسئولان مربوطه اعلام شده اما هنوز تغییری در این نقاط صورت نگرفته است.

رئیس پلیس ناجا با تاکید بر اینکه باید سهم دستگاه‌ها در ایمنی و سلامت مردم و ارتقای فرهنگ ترافیکی باید مشخص شود، گفت: نیروی انتظامی سهم خود را در این امر به خوبی انجام داده هرچند جا دارد برنامه‌ریزی بیشتری نسبت به کاهش تلفات جاده‌ای و ارتقای فرهنگ ترافیکی داشته باشیم. البته دیگر دستگاه‌ها نیز کار خود را انجام می‌دهند اما باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

اشتری با اشاره به دیدار سال‌های گذشته پلیس راهور با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد:‌ در آن دیدار از روند رو به کاهش تلفات و تصادفات گزارشی خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد. «ایشان فرمودند یک نفر هم در این جاده‌ها کشته شود زیاد است» حالا ما از آمار هزاران نفر کشته به عادی می‌گذریم. باید از مسئولان مربوطه بخواهیم همکاری بیشتری با پلیس و مردم برای حفظ جان مردم داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز