خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت مطرح کرد:

110 هزار نیروی قراردادی در بخش‌های مختلف حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۴۷۲

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح پروژه‌های جدید مرکز طبی کودکان از 110 هزار نیروی قراردادی این در بخش‌های مختلف حوزه سلامت خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های جدید مرکز طبی کودکان به ضریب بالای اشغال تخت‌های بیمارستانی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: بیشتر مراکز درمانی در تهران بیش از ۹۰ درصد ضریب اشغال تخت دارند. این عدد گاهی در اورژانس‌های بیمارستان‌ها نیز به بیش از ۱۲۰ درصد می‌رسد و تخت خالی ندارند. در چهار سال فعالیت دولت یازدهم هدف‌گیری ما مربوط به مناطق محروم و حاشیه استان تهران بوده است. در بیشتر این مناطق ساخت مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به اتمام رسیده یا بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است و طی یک یا دو سال آینده به طور کامل ساخته می‌شود.

او با بیان اینکه باید کاری کنم که مردم برای دریافت خدمات درمانی به تهران و مراکز استان‌ها نیایند، اظهارکرد: ما در این دوره از وزارت بهداشت ۲۵ هزار تخت بیمارستانی تحویل دادیم که برابر با یک چهارم تخت‌هایی است که از ابتدای ساخت بیمارستان‌ها در کشور است. تخت بیمارستانی ویژه کودکان نیز به میزان دو برابر افزایش یافته، اما همچنان به همین تعداد تخت نیاز داریم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: حضور بخش خصوصی در ساخت و تجهیز بیمارستان‌های کشور ضرورت دارد. ما باید بخش آموزشی بیمارستان‌ها را نیز ارتقا دهیم. طی یکی دو دهه گذشته به دلیل بار اضافه‌ای که به مراکز آموزشی وارد شده است، این مراکز آسیب دیده‌اند.

هاشمی به کمبود پرستار در کشور اشاره و درباره وضعیت‌ آن‌ها توضیح داد: در حال حاضر نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در ایران و در بعضی از مراکز ایران شش دهم درصد و در مجموع ۱.۴ درصد است که این رقم بسیار کم است؛ در حالی که باید به رقم بیش از دو درصد ارتقا یابد. البته این عدد در هر کشوری متفاوت است. برای مثال در ژاپن نسبت پرستار به تخت بیمارستانی ۱۴، در اروپا ۸ و در کشورهای منطقه مانند ترکیه ۲.۳ درصد است.

او خاطرنشان کرد: با توجه به این وضعیت جامعه پرستاری ناراحت هستند و البته حق دارند. در بعضی از مراکز که نسبت پرستار به تخت بیمارستانی ۱.۴ درصد است، پرستاران به صورت قراردادی فعالیت می‌کنند. حتی بعضی از آنها ۲۰ سال است که قراردادی هستند. در حال حاضر ۱۱۰ هزار نیرو در تمام بخش‌های حوزه سلامت داریم که قراردادی هستند. همچنین ما به 70 تا 100 هزار پرستار جدید در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نیازمندیم و در صورتی که تعرفه‌ها را واقعی کنند، نیازی به استخدام دولتی نیست و هر بیمارستان می‌تواند به صورت جداگانه یک ردیف استخدامی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز