خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زندان‌ها:

فعالیت های قرآنی در زندان‌ها نهادینه شده است

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۹۹۸

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: این سازمان یکی از سازمان های فعال قرآنی است که دربرخی فعالیت ها بی نظیر است و این فعالیت های در زندان ها نهادینه شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، علی اصغر جهانگیر  درحاشیه بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن افزود: قرآن نور است و همه چیز را باید در سایه نور شناخت و ما باید در ابعاد مختلف فعالیت‌های قرانی را گسترش دهیم.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: در این نمایشگاه آثار جدید و بعد هنری بسیار خوبی را شاهد بودیم و در غرقه سازمان زندان‌ها مددجویان علاقه‌مند به آثار قرآنی هستند و آثار خوبی را به نمایش گذاشته اند.

جهانگیر با بیان اینکه باید فرهنگ قرآنی فراگیر و در همه بخش‌ها عملیاتی شود، اضافه کرد: فقط سازمان تبلیغات نباید فعال باشد و باید همه نهادها و ارگان ها حضور یابند و فعال باشند.

رییس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه 200 دارالقرآن در زندان ها فعالیت می کنند، گفت: در زندان‌های سراسر کشور بحث آموزش در مرحله تجوید ترتیل حفظ و قرِائت برگزار می کنیم و برنامه هایی داریم که مددجویان پس از آشنایی با فعالیت‌های قرآنی، انقلابی درونشان بوجود امده است.

جهانگیر با اشاره به وصیت نامه یک زندانی محکوم به اعدام بیان کرد: این زندانی پس ازآشنایی با قرآن در وصیت نامه اش به خانواده اش پیشنهاد داده که با خدای خودمان عهد کنیم روزی یک صفحه قرآن بخوانیم.

وی افزود برخی از زندانیان پس از حضور در زندان‌ها پس از فراگیری قرآن به عنوان مربی قرآنی و مبلغ برای سایر زندانیان فعالیت میکنند.

مشاور رئیس دستگاه قضا بیان داشت: در سال گذشته 800 مسابقه قرآنی در زندان های کشور برگزار کردیم.

جهانگیر اظهار کرد: بعد بین المللی نمایشگاه را پررنگ ندیدم به نظر می رسد در این بخش باید بیشتر تلاش کنیم و از طریق گسترش نمایشگاه‌های بین المللی قرآن به اهداف قرآنی بیشتر نزدیک شویم که در راستای وحدت مسلمانان جهان تاثیر شایانی خواهد داشت.

شایان ذکر است در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآنی، سازمان زندان ها با ارائه آثار قرآنی زندانیان و معرفی فعالیت های قرآنی زندان ها حضور دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز