خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان زندان‌ها در گفت‌وگو با ایلنا:

بیکاری علت اصلی کاهش سن زندانیان است/ زمینه اشتغال باید برای جوانان فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۵۹۷

رییس سازمان زندان‌ها بیکاری را علت اصلی کاهش سن زندانیان دانست و گفت: باید زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کنیم تا در سایه عدم اشتغال به بزه کشیده نشوند.

اصغر جهانگیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره چرایی کاهش سن زندانیان اظهار کرد: ما در این زمینه کارهای پژوهشی بسیاری را در دستور کار قرار دادیم و معتقدیم یکی از مهمترین مشکلاتی که در جامعه وجود دارد؛ موضوع بیکاری و عدم اشتغال افراد است.

او با اشاره به اینکه بیکاری زمینه بدهکاری افراد را فراهم می‌کند، گفت: در صورتی که امکان شغل برای فرد نباشد، بدهکاری زمینه بزهکاری را برای فرد ایجاد کند، از همین‌رو مهمترین نکته برای ما این است که زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کنیم تا در سایه عدم اشتغال به بزه کشیده نشوند.

رییس سازمان زندان‌ها همچنین درباره بازگشت دوباره بزهکاران بعد از آزادی به چرخه جرم خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه ما در زندان اصلاح و تربیت است، اما این امر زمانی پاسخ می‌دهد که استمرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: این اصلاح و تربیت نیازمند جنبه‌های زیرساختی است به این معنی که وقتی فردی در زندان حرفه‌ای را آموخته، پس از آزادی و بازگشت به جامعه از آن شغل استفاده کند، وقتی این شرایط برایش فراهم نباشد؛ ناگزیر به کارهای گذشته باز می‌گردد.

جهانگیر تصریح کرد: ما باید این فرهنگ را در جامعه ایجاد کنیم که اگر کسی یکبار زندان را تجربه کرد؛ باید دوباره به او فرصت داده شود تا در جامعه زندگی کند. در حقیقت باید درجامعه از او استفاده و بهای لازم داده شود.

وی افزود: اگر هر فردی که به هر دلیلی وارد زندان شده و از عمل خود پشیمان است؛ در دامن جامعه نپذیریم و از آن‌ها استفاده نکنیم به طور قطع سرخورده شده و ممکن است؛ دوباره به مسیر غلطی که رفته‌است، باز گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز