خبرگزاری کار ایران

هاشمی تاکید کرد:

ضرورت نظارت ویژه شورای شهر بر بودجه غیرنقد شهرداری

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۷۰۱

نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران گفت: شورای شهر باید بر بودجه غیرنقدی شهرداری نظارت ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در نشست شورای پاک که به میزبانی انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است، گفت: در مورد شورای پاک باید از اعضای شورای  شهر کنونی دعوت می‌شد تا پاسخگو باشند.

وی با تاکیدبراینکه نقش شورا برای شهر و شهرداری بسیار مهم است، گفت: اکنون همه انتقادها از شهرداری است و کسی از شورا انتقاد نمی‌کند.

 هاشمی با اشاره به اینکه شهرداری ٧٠ هزار پرسنل دارد، گفت: شهرداری با بودجه‌ای معادل ١٨ هزار میلیارد تومان اداره می‌شود و باید ببینیم که اعضای شورای شهر در بودجه‌نویسی چقدر دخالت کرده‌اند؟

وی ادامه داد: حداکثر ٣٠ درصد این بودجه از درآمد پایدار ناشی می‌شود که این نشان می‌دهد؛ ٧٠ درصد اشتباه داریم. ما باید شهرداری را مجبور کنیم به سمت درآمدهای پایدار برود.

هاشمی با تاکیدبراینکه شورا باید بر بودجه غیرنقدی شهرداری نظارت ویژه داشته باشد، گفت: به دلیل بروز تخلفات، شورای شهر در خصوص مجوزهای ساخت باید زیرکی و نظارت زیادی داشته باشد.

وی یادآور شد: در زمانی که ما در حال ساخت مترو بودیم، احمدی نژاد شهردار وقت با ما مخالفت کرد و به همین دلیل به شورای شهر رفتیم که اکثریت از آبادگران بودند و آنجا تذکر دادیم که ساخت منوریل که طرح احمدی نژاد بود، پول ما را هدر خواهد داد و احمدی نژاد گفت من می‌دانم کار کیست که با این طرح مخالفت می‌کند و وقتی از او پرسیدم کار چه کسانی است، در پاسخ گفت منظورم نهضت آزادی بود.

هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص حقوق شهروندی گفت: اگر فعالیت‌ها در خصوص حقوق شهروندی انجام شود و شهروندان حق شکایت و پیگیری را داشته باشند بسیاری از مشکلات حل می شود. به عنوان مثال وقتی فردی در خیابانی دست به ساخت می‌زند و تنها شهرداری می تواند این موضوع را پیگیری کند ولی باید به این صورت باشد که اگر ساخت این ساختمان در رسیدن نور به خانه همسایه مشکل ایجاد کند، او حق شکایت داشته باشد.

وی افزود: در کشورهای دیگر شهروندان می توانند به راحتی در این خصوص شکایت کنند. مثال‌های بسیاری می توان در خصوص حقوق شهروندی زد، ولی الان کسی نمی تواند در این خصوص از شهرداری شکایت و سوال کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز