خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد:

به ازای هر 30 تخت بیمارستانی یک داروساز نیاز است

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۵۸۷

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به جایگاه مهم داروساز بیمارستانی در نظام سلامت گفت:‌ به ازای هر 30 تخت در مراکز درمانی، دست کم به یک داروساز بیمارستانی نیاز است.

به گزارش ایلنا از سازمان غذا و دارو، رسول دیناروند با تاکید بر تقویت حرفه و کار داروسازان بیمارستانی افزود: علاقمندی داروسازان به فعالیت در بیمارستان می تواند نقطه عطفی برای جایگاه داروسازی بیمارستانی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در 580 بیمارستان دولتی کشور، حدود700 داروساز اشتغال دارند به این معنا که در ازای هر یکصد تخت تقریبا بیش از یک داروساز نداریم و این در حالیست که در ازای هر 30 تخت، دست کم ، یک داروساز بیمارستانی نیاز است.

وی اظهار داشت: حضور داروساز بیمارستانی بطور همزمان برای بیمارستان و بیمار، منافعی دارد و اگر بیمارستان ها از داروساز بیمارستانی آموزش دیده ، بهره‌‌‌مند شوند در بسیاری از هزینه‌های دارویی صرفه‌جویی شده و بیماران بستری از خدمات دارویی بهتری استفاده خواهند کرد.

معاون غذا و دارو وزیر بهداشت درباره مزیت های حضور داروسازان بیمارستانی در داروخانه های بیمارستان ها، گفت: در این بین علاوه بر مزیت های جلوگیری از هدر رفت اقتصادی، مدیریت و بهره مندی بیمار از خدمات مناسب نیز اتفاق خواهد افتاد.

دیناروند با مقایسه فعالیت های داروساز بیمارستانی و بالینی ، خاطر نشان کرد: نگاه داروساز بالینی بیشتر بیمار محور است در حالی که داروساز بیمارستانی بیشتر به نوع دارو، نحوه تامین، نگهداری و تحویل آن به بیمار توجه دارد.

وی افزود: از این رو به دلیل اینکه ممکن است داروساز بیمارستانی با پزشک و بیمار فاصله داشته و نگاهش بیشتر به دارو است، موجب شود تا جایگاه او کمتر دیده شود که این موضوع نیازمند اصلاح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز