خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار:

سیاست‌گذاری جدی برای مدیریت پسماندها اولویت دولت است

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۷۸۲

رییس سازمان حفاظت محیط زیست حوزه مدیریت پسماند را از اولویت‌های سیاست‌گذاری دولت در مدیریت‌شهری و مناطق روستایی ذکر کرد.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار در آستانه روز جهانی زمین در مراسم پاکسازی حاشیه رودخانه جاجرود افزود: با توجه به رویکرد جهانی و ملی تلاش می‌کنیم هر روز، روزی برای زمین پاک باشد.

وی اظهار داشت: دولت سیاست‌گذاری جدی را برای مدیریت پسماندها به عنوان یک اولویت در مدیریت‌شهری و مناطق روستایی در دستور کار قرار داده و برای این موضوع مصوبات متعدد و تسهیلات و حمایت‌های مختلفی را از فعالیت‌های مرتبط با مدیریت پسماندها انجام داده است.

معاون رییس‌جمهوری افزود: از سال ۹۲ طرح مسیر سبز – ساحل پاک براساس یک تفاهم‌نامه جامع و کاربردی با استانداری‌ها، مهمترین مسیرهای گردشگری و تفرجی کشور به منظور پیشگیری از آسیب به طبیعت و فرهنگ سازی در این حوزه به اجرا در آمد.

ابتکار تصریح کرد: درباره مدیریت پسماندها اقدامات خوب و رو به جلویی برداشته شد اما کافی نیست و ما همچنان راه طولانی در پیش داریم. معضلات محیط زیستی و جمع‌آوری پسماندها و زباله‌ها از محیط زیست یکی از مشکلات این حوزه است که باید در این زمینه بیش از پیش فرهنگ‌سازی کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه شهرداری‌ها، شوراهای‌شهر، روستاها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و در نهایت مردم در این موضوع نقش مهمی دارند، گفت: مشکل اصلی در مدیریت پسماند کنترل و کاهش میزان آلودگی از مبدا و اسراف در بسیاری از موادی است که می‌توانیم پس از بازیافت دوباره استفاده کنیم اما متاسفانه تبدیل به دور ریز و زباله می‌شوند.

وی افزود: فرهنگ مصرف‌گرایی که امروز زندگی ما را تحت‌الشعاع قرار داده با فرهنگ دینی و تمدنی ما مغایرت دارد و باید اصلاح شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در این زمینه فعالیت‌های آموزشی موثر و هدفمندی انجام شده، اظهار داشت: سال‌های اخیر در سطوح مختلف تحصیلی موضوع مدیریت پسماند و اصلاح الگوی مصرف مورد توجه قرار گرفته است.

ابتکار به موضوع مدیریت پسماندهای‌صنعتی اشاره کرد و گفت: مدیریت این‌گونه پسماندها نیز از موضوعات مهم و اساسی است و سازمان حفاظت محیط زیست برنامه‌ها و اقداماتی را در این‌‌باره داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز