خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران:

آمورش و پرورش، حلقه وصل خانواده‌ها با نظام سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۲۳۳

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مشارکت در حوزه آموزش و پرورش در اشکال مختلف دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کمره‌ای؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در همایش دانش‌آموزی مشق مشارکت ضمن اشاره به اینکه آموزش و پرورش در حوزه تربیت سیاسی و اجتماعی برنامه‌های محوری و کلیدی در دستور کار خودش قرار داده است، اظهار داشت: این برنامه‌ها به این خاطر است که دانش‌آموزان در یادگیری مقررات اجتماعی و مشارکت در حوزه سیاسی آشنایی پیدا کنند.

وی افزود: مشارکت در حوزه آموزش و پرورش در اشکال مختلف دنبال می‌شود. از انتخاب نماینده کلاس گرفته تا انتخابات نمایندگان شوراهای دانش آموزی در مدارس. ایام انتخابات فرصت خوبی را فراهم می‌کند که دانش‌آموزان اندوخته‌های خودشان را در محیط واقعی ببینند و شور و شوق مشارکت را نیز در این فضا حس کنند.

کمره‌ای با بیان اینکه ایام انتخابات فرصت جامعه‌پذیر شدن و راه و رسم اجتماعی را به دانش‌آموزان یاد می‌دهد، گفت: همایش مشق مشارکت را امتداد جریان آموزش در فضای مدرسه تلقی می‌کنیم. دانش آموزان اگرچه نتوانند، رای دهند اما می‌توانند خانواده‌های خودشان را برای مشارکت ترغیب کنند.

وی با بیان اینکه آمورش و پرورش، حلقه وصل خانواده‌ها با نظام سیاسی است، خاطرنشان کرد: اگر مشارکت بالا رود اقتدار نظام سیاسی بیشتر می‌شود. مشق مشارکت، بیانگر حمایت از نظام سیاسی است. دانش‌آموزان باید نسبت به نظام سیاسی خود خوشبین بار ییایند و شوق مردم را بیشتر کنند.

وی افزود: امیدواریم 40 منطقه آموزش و پرورش در تهران جلسات مشابه امروز و برنامه مشارکت در انتخابات را تدارک ببینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز