خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان امداد و نجات درگفت‌وگو با ایلنا:

۴ استان و ١٧ شهرستان درگیر سیل/ ٩ نفر جانباختند

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۱۲۳

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: چهار استان آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان و همچنین ١٧ شهرستاندرگیر سیل و آبگرفتگی هستند.

مصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به گزارشات به دست  آمده از  سیل و آبگرفتگی ۲۵ فروردین ماه تا ساعت ۶ صبح امروز (شنبه) چهار استان آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان و ١٧ شهرستان(مراغه، چارایماق، هریس، بستان آباد، ورزقان، شبستر، تبریز، عجب‌شیر، آذرشهر، ملکان، سراب، ارومیه، اشنویه، نقده، پیرانشهر، سقز و زنجان) تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به امدادرسانی به ٣٢ شهر و روستا سیل زده، گفت:  تاکنون به ۱۱۰۰ نفر امدادرسانی شده، ۷۷ تن اسکان اضطراری یافتند، ۱۴ تن به مناطق امن منتقل شدند و شش تن نیز برای دریافت خدمات لازم به مراکز درمانی منتقل شدند.

مرتضوی با بیان اینکه متاسفانه ٩ نفر در حادثه سیل جان باختند، گفت: ۵ تن در شهرستان عجب‌شیر، ۳ نفر در آذرشهر و یک تن نیز در اشنویه جان خود را از دست دادند و همچنین ۱۵ تن نیز در شهرستان‌های آذرشهر و عجب‌شیر مفقود شدند.

وی افزود: همچنین تخلیه آب از ۴۸ واحد منزل مسکونی صورت گرفته است. در مجموع ٤١ تیم عملیاتی شامل ۱۸۰ امدادگر و نجاتگر فعالیت داشتند و امدادرسانی‌ها در دو استان آذربایجان شرقی و غربی ادامه دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز