خبرگزاری کار ایران

۵۱۳ مرکز عرضه قلیان تعطیل شدند

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۰۲۹

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از کشف و معدوم سازی یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۶۸۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ مهندس رضا غلامی،مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به تشریح بازرسی های انجام شده توسط بازرسان بهداشت پرداخت و اظهار داشت: در طول این مدت، ۸۸۴ هزار و ۲۹۲ مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، ۲۲۴ هزار و ۲۲ مورد بازرسی از اماکن عمومی حساس مانند آرایشگاه ها، هتل ها، مراکز اقامتی و ...، ۳۱ هزار و ۱۸۴ مورد بازرسی از اماکن بین راهی، ۴۶ هزار و ۵۰۸ مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و  ۱۴هزار و ۲۹ مورد بازرسی از مراکز عرضه قلیان انجام شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون، یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۶۸۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در کشور، کشف و معدوم سازی شده است.

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت یادآور شد: بازرسان بهداشت محیط به همراه دستگاه های اجرایی و نظارتی دیگر مانند سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان گردشگری، استانداری های سراسر کشور، فرمانداری ها، نیروی انتظامی و سازمان دامپزشکی در این مدت، ۱۱ هزار و ۲۸۱ مورد بازرسی مشترک انجام داده اند.

به گفته مهندس غلامی در طول این مدت، ۶۴۸ هزار مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی و ۳۶ هزار مورد نمونه برداری مواد غذایی نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۲۰۷ مرکز و مکان متخلف، به راجع قضایی معرفی شده اند، از تعطیل شدن ۴ هزار و ۲۳۷ مرکز و مکان متخلف از نظر بهداشتی خبر داد و گفت: معرفی ۵۱۸ مرکز و مکان بین راهی مختلف به مراجع قضایی و تعطیل شدن ۵۱۳ مرکز عرضه قلیان، نمونه ای از تلاش های بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت در کشور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز