خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد:

هنر به کمک ارتقای فرهنگ ترافیک می‌آید/ گروه‌های تئاتر روزهای پایانی سال به ترویج رفتار صحیح ترافیکی می‌پردازند

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۳۳۱

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای گروه های تئاتر خیابانی در 10 روز پایانی سال با موضوع فرهنگ ترافیک خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا زمردیان  با بیان این مطلب افزود: در راستای آموزش های همگانی و فرهنگ سازی در قالب کمپین «از خودمان شروع کنیم»؛ قرار است با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و همراهی پلیس راهور تهران بزرگ، در ایام پایانی سال در 15 نقطه پر تردد شهر و 5 ایستگاه مترو به مدت 10 روز شاهد اجرای تئاترهای خیابانی با موضوع  ارتقای فرهنگ ترافیک باشیم. این مجموعه از روز چهرشنبه 18 اسفند ماه آغاز خواهد شد و تا روز ٢٨ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هدف از برگزای این برنامه فرهنگی- هنری نشان دادن رفتارهای اشتباه ترافیکی شهروندان و ترویج الگوهای صحیح رفتاری در این زمینه است؛ ادامه داد: رویکرد اصلی این تئاترها موضوعاتی چون حریم عابر پیاده و رفتار صحیح عابر راننده و موتور سیکلت سوار در قبال خط سفید روش صحیح پارک، جلوگیری از پارک دوبله و فرهنگ صحیح استفاده از حمل و نقل عمومی است.

به گفته زمردیان؛ یاداوری رفتار های صحیح در استفاده از حمل و نقل عمومی مانند توجه به حریم شخصی افراد، روش صحیح سوار و پیاده شدن از مترو و اتوبوس ، رعایت حق تقدم معلولان سالخوردگان و کودکان  از جمله مفاهیمی است که در اجرای تئاتر ها در مترو مورد توجه قرار گرفته است.  

 معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران بیان کرد: پژوهش ها نشان می دهد، ارتقای فرهنگ و رفتارهای ترافیکی از سوی شهروندان 25 تا 30 درصد در کاهش زمان سفر و میزان ترافیک تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه هنر، یکی از بهترین ابزارها در بحث  ارتقافرهنگ عمومی  به جای ارائه آموزش های مستقیم است؛ یادآور شد: امیدواریم در قالب کمپین « از خودمان شروع کنیم» بتوانیم با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و چهره های دارای سرمایه اجتماعی فرهنگ ترافیک را در شهر بالا ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز