خبرگزاری کار ایران

دانش آشتیانی:

سرانه امسال برخی مدارس صفر بود

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۷۵۴

وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم موسسات آموزشی به محیط دبستان‌ها وارد شوند و به دانش آموزان و یادگیری آنها لطمه بزنند، خاطرنشان کرد: این موسسات برای برگزاری امتحاناتشان از دانش آموزان پول دریافت می کنند که این مبالغ منطقی نیست.

به گزارش ایلنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در حاشیه همایش ملی مدرسه ایرانی ـ معماری ایرانی با تاکید بر اینکه با توجه به کمبود بسیار فضاهای آموزشی نیازمند تامین فضای لازم هستیم تا دانش آموزان آموزش با کیفیت دریافت کنند، افزود: براساس نظام‌های جدید آموزشی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بحث "تربیت" در مدارس مهم است و تعداد دانش آموزان در کلاس ها بیش از حد استاندارد نباید باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه استاندارد حضور ۲۵ تا ۲۰ نفر در کلاس درس است اما به دلیل کمبود مدرسه این استاندارد را نداریم، تصریح کرد:  در برخی مدارس تعداد دانش آموزان در کلاس ۴۰ نفر است که به کیفیت آموزشی لطمه می زند.

دانش آشتیانی با اشاره به اینکه برای سال آینده در برنامه ششم توسعه ردیف خوبی لحاظ شده است تا ایمن سازی مدارس را اجرا کنیم، گفت: بر این اساس برخی مدارس تخریبی از نو ساخته می شوند و در برخی مدارس مقاوم سازی اجرا می شود؛ البته اولویت سال ۹۶ این است که کمبود فضای آموزشی را در مناطق محروم رفع کنیم.

وی ادامه داد: باید در ساخت و سازها کاری کنیم که عمر مفید مدارس بیش از ۵۰ یا ۱۰۰ سال باشد تا دائم نیاز به تخریب و بازسازی نداشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ورود موسسات آموزشی به مدارس بویژه مدارس ابتدایی، گفت: در دبستان ها فرآیند یادهی و یادگیری مهم است و موسسات آموزشی با ورود به این محیط و تعیین زمان برای امتحان و آزمون برای دانش آموزان روند تعلیم و تربیت را مخدوش کرده اند.

دانش آشتیانی ضمن تاکید بر اینکه  به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم این موسسات به محیط دبستان‌ها وارد شوند و به دانش آموزان و یادگیری آنها لطمه بزنند، خاطرنشان کرد:  این موسسات برای برگزاری امتحاناتشان از دانش آموزان پول دریافت می کنند که این مبالغ منطقی نیست.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه اعتبارات آموزش و پرورش بیشتر صرف پرداخت حقوق پرسنل می شود و اعتبار کمی به سرانه مدارس تخصیص می یابد، گفت:  از طریق ساماندهی نیروی انسانی و تخصیص منابع تلاش می کنیم در سال آینده سرانه مدارس افزایش یابد. امسال رقم اختصاص یافته به سرانه مدارس تقریبا صفر بود و مدیران مدارس با همکاری خانواده ها هزینه های جاری را تامین کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز