خبرگزاری کار ایران

رئیس کمسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران :

شهرداری تهران لایحه هزار و 800 میلیارد تومانی هوشمندسازی تهران را به شورا آورد/ بودجه آتش‌نشانی 560 میلیارد تومان است

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۲۳۱

رئیس کمسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: بودجه آتش نشانی 560 میلیارد تومان ست که این مبلغ هم به صورت کامل تخصیص پیدا نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در حاشیه جلسه کمیته فنی – حقوقی درباره بررسی مشکلات و معضلاتی که زمینه‌سازحادثه پلاسکو شد، گفت: شورای شهر تهران بعد از این حادثه کمیته فنی – حقوقی را برای بررسی مشکلات ایمنی و رسیدن به خروجی‌هایی که باعث بهبود وضعیت کنونی می‌شود، تشکیل داد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: جلسه‌ای با حضور متخصصان امر ایمنی اطفاء، کارشناسان آتش‌نشانی و همچنین کارشناسان حوادث دادگستری تشکیل شده اما باید در ابتدا بررسی کنیم که چگونه باید با ایجاد ساختارها و مدل‌های یکسان از همه کسانی که در این حادثه حضور داشتند و به نوعی ذینفع بودند کمک بگیریم.

وی با اشاره به مشکلات و چالش‌هایی که پیش روی مسائل ایمنی است خاطرنشان کرد: مشکلات و چالش‌هایی که ما در کشور با آن روبرو هستیم به مسئولیت‌ها بازمی‌گردد. متاسفانه کسانی که مسئولیت دارند می‌خواهند در مسائلی سرمایه‌گذاری کنند که جلوی چشم مردم باشد اما اگر این سرمایه‌ها در زمینه ایمن‌سازی مطرح شود ما می‌توانیم بازخورد بهتری داشته باشیم.

رئیس کمسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با اشاره به بودجه شهرداری تهران بیان کرد: بودجه شهرداری تهران به اندازه کل بودجه تخصیص یافته دولت است که باید در خصوص بهسازی، زیباسازی، رسیدگی به وضعیت بافت‌های فرسوده و...اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: دو هفته قبل از حادثه پلاسکو شهرداری تهران دو فوریتی که مبلغ آن 1800 میلیارد تومان بود در زمینه هوشمندسازی به صحن شورای شهر آورد، این در حالی است که کل بودجه آتش نشانی 560 میلیارد تومان است که این مبلغ هم به صورت کامل تخصیص پیدا نکرده است. البته که شهرداری تهران می‌توانست با مطالعه بیشتر عمل کند.

سالاری در مورد کلیپ منتشر شده از حضور  شهردار تهران در صحن شورای شهر در سال 93 و اشاره ایشان به مشکلات ساختمان پلاسکو  گفت: ما در همان جلسه خطاب به شهردار گفتیم که بودجه آتش‌نشانی را باید افزایش دهیم اما رئیس وقت سازمان آتش‌نشانی گفت که ما احتیاجی به بودجه بیشتر نداریم.

عضو شورای شهر در مورد ابعاد حادثه پلاسکو خاطرنشان کرد: حادثه پلاسکو می‌تواند زنگ خطری باشد برای رسیدگی به مسائل ایمنی کشور که امیدواریم از این حادثه درس گرفته و به مسائل ایمنی کشور بیشتر اهمیت دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز