خبرگزاری کار ایران

نمایش بخشی از پوشاک فرح پهلوی برای اولین بار در مجموعه سعدآباد

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۰۹۴

به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نمایشگاهی از کیف، کفش، کلاه و البسه متعلق به پهلوی دوم و فرح پهلوی در موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد، این نمایشگاه شامل لباس های رسمی و تشریفاتی پهلوی است که عموما در مزون های معروف و بنام فرانسوی به سفارش دربار پهلوی تهیه شده و برای اولین بار  در این موزه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه فوق در روز سه شنبه 12 بهمن ماه سالجاری افتتاح می شود و به مدت 10 روز، تا روز 22 بهمن ماه در موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد دایر خواهد بود.

 ساختمان فعلی موزۀ پوشاک سلطنتی، کاخ تابستانی شمس پهلوی،خواهر تنی محمّد رضا پهلوی بود که در حال حاضر مجموعه ای شامل عکس و پوشاک برخی از اعضای خانوادۀ پهلوی به خصوص فرح، محّمد رضا، اشرف و شهناز پهلوی و همچنین برخی از اشیاء تزیینی مربوط به دورۀ  پهلوی دوّم در آن به نمایش گذاشته شده است.

علاوه بر موارد مذکور، این موزه در حال حاضر پژوهشکده پوشاک ایرانی و مرکزی برای نمایشگاه های موقت البسه و هنرهای سنتی و دستی مربوط به آن است و تاکنون نمایشگاه پوشاک سنتی سیستان، پوشاک اقوام کرد، پوشاک طراحان ایرانی و... و همچنین برپایی کارگاه های دوخت و دوزهای سنتی و بومی مناطق گوناگون ایران در این موزه توجه هنرمندان و هنردوستان زیادی را به خود جلب نموده است.

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند در روزهای یاد شده از ساعت 8 تا 17 به نشانی تجریش، میدان دربند، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مراجعه نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز