خبرگزاری کار ایران

سرخو در محل حاثه پلاسکو:

شهرداری باید پاسخگوی فاجعه پلاسکو باشد

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۱۱۷

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: چرا مخزن بزرگ چندهزاری لیتری گازوئیل در طبقه یازدهم وجود داشته و آیا نگهداری چنین مخزنی مجوز داشته است؟

به گزارش ایلنا، سرخو؛ عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ضمن بازدید از آواربرداری ساختمان مخروبه پلاسکو خاطر نشان کرد: بنده از نزدیک شاهد جانفشانی‌ و فداکاری ماموران خدوم سازمان آتش‌نشانی بودم که همه توان و تلاش خود را جهت آواربرداری و کاستن از دود و آتشی که در زیر آوارها وجود دارد انجام می‌دادند. علی رغم اینکه ۲۰ نفر از همکاران خود و تعدادی از صاحبان مغازه که در زیر آوار هستند و تعدادشان هم دقیق مشخص نیست که چند نفر در این آتش و زیر آوار گرفتار شدند، اما این ماموران نهایت تلاش خود را بکار گرفتند.

وی افزود: ما امیدواریم و دعا می‌کنیم که این عزیزان به سلامتی به آغوش خانواده‌های خود برگردند ولی هرچقدر که تاخیر می‌شود امکان زنده ماندن کاهش می‌یابد و این طور که دوستان آتش‌نشانی به من گفتند امکان دارد آواربرداری بیش از ۵ روز طول بکشد چون سازه های این ساختمان بسیار بزرگ هستند و برداشتن آنها کار بسیار دشواری است.

سرخو در ادامه گفت: از یک طرف مردم شاهداند؛ خود آتش‌نشان که الان همکاران عزیزشان زیر آوار هستند، می‌بینند که اگر شهروندی ملکی را تغییر کاربردی دهد و کوچک‌ترین تخلفی انجام دهد شهرداری خیلی سریع آن ملک را با نیوجرسی می‌بندد و در مرحله بعد آن را پلمب می‌کند اما اینکه چرا درباره ساختمان های بلند تجاری و صنعتی که شهرداری از لحاظ قوانین چیزی کم ندارد و مصوبه شورای شهر را دارند، برخورد قاطعی صورت نمی‌گیرد شهرداری باید پاسخ دهد. در آخرین مصوبه شورا، شهرداری مکلف شده اقدامات ایمنی همه گونه ساختمان‌ها را بررسی کند و درصورتی که اقدامات ایمنی مناسب صورت نگیرد برخورد قاطعانه‌ای صورت دهد و در غیر این صورت اجازه فعالیت به این ساختمان‌ها ندهد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه می‌گویند عامل آتش این بوده که در طبقات میانی؛ طبقات دهم و یازدهم، دو مخزن بزرگ گازوئیل وجود داشته و احتمالا آتش‌سوزی از آن ناحیه صورت گرفته است، گفت: چرا مخزن بزرگ چندهزاری لیتری گازوئیل در طبقه یازدهم وجود داشته و آیا نگهداری چنین مخزنی مجوز داشته است؟ چه فعالیتی بوده که باید همچنین مخزنی وجود داشته باشد ضمن اینکه کپسول‌های دیگری در دیگر طبقات هم وجود داشته که به گستردگی آتش کمک کرده‌اند؛ ممکن است افراد به دلیل بی‌اطلاعی یا هر عامل دیگری از این تجهیزات استفاده کنند ولی باید شهرداری از چنین کاری ممانعت به عمل آورد.

سرخو در پاسخ به این سوال که ادعا شده که شهرداری بارها به این ساختمان اخطار داده  گفت: اخطار کافی نیست؛ شهرداری دبیرخانه نیست که فقط نامه‌نگاری بکند. مامور شهرداری که برای اجاری اخطار به این محل مراجعه کرده باید توبیخ و مواخذه شود که چرا این ساختمان را پلمب نکرده است؟ مامور از طرف شهرداری ناحیه یا منطقه به ساختمان پلاسکو مراجعه می‌کند و پیرو ادعای شهرداری هفت، ده، چهارده و سی‌ مورد (اعداد مختلفی در این ۲۴ ساعت مطرح شده است) اخطار اعلام می‌شود، چرا اقدام نکردند؟ چرا مقابل واحد متخلف نیوجرسی قرار ندادند؟... شهرداری نمی‌تواند فرافکنی کند و باید پاسخگو باشد، اصلا نمی‌شود در این مورد فرافکنی کرد.

شورای شهر مصوبه داده و شهرداری مکلف است که این مصوبات را اجرا کند. در صورت عملی شدن این مصوبات، ساختمان‌های جدیدی که احداث می‌شوند حتما در طبقات فوقانی سیستم‌های اتوماتیک اعلام و اطفا حریق داشته باشند، در غیر این صورت با این تجهیزات موجود آتش‌نشانی، به هیچ‌کدام از ساختمان‌ها نمی‌تواند رسیدگی کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز