خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان اوقاف:

مدیریت سرمایه موقوفات با واقف است

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۱۲۰

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف با اشاره به ضرورت حراست از موقوفات و پیگیری مطالبات معوقه گفت: مدیریت سرمایه موقوفات با واقف است.

به گزارش ایلنا ازسازمان اوقاف و امورخیریه، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی اظهارکرد: همه ما وظیفه داریم نسبت به حق و حقوق موقوفات وظایف خود را به درستی انجام دهیم و مراقبت کنیم تا حقی از موقوفات ضایع نشود.

وی گفت: یکی از وظایف اصلی مدیران و مسئولان ادارات اوقاف نظارت بر امور جاری و مراقبت و کنترل امور محوله و اجرای دقیق و صحیح مکاتبات و دستورات اداری و پیگیری تا به نتیجه رسیدن کارها در صحنه عمل است.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به تاکیدات رهبرمعظم انقلاب در اجرای امینانه نیات واقفان افزود: عواید حاصله از موقوفات باید با توجه به نیت واقف به طور امینانه و درست اجرا شود و در کیفیت اجرا و نحوه توزیع دقت لازم به عمل آید.

محمدی ضرورت بهره گیری از موسسات خیریه و ظرفیت خیران را یادآورشد و افزود: ضرورت دارد تعامل و همکاری مدیران و کارشناسان ادارات اوقاف با موسسات و خیران و نیک اندیشان بیشتر شده و تبیین و ترویج فرهنگ وقف و برکات آن در دستور کار قرار گیرد.

وی شناسایی واقفان و کسانی که نیات خیر دارند را مورد تاکید قرارداد و گفت: برای ترویج فرهنگ وقف و گسترش وقف های جدید باید به دنبال واقفان، خیران و کسانی که نیات خیر دارند بود و آنها را با تبیلغ و ترویج درست این سنت حسنه به سمت وقف هدایت کرد.

محمدی یکی از ویژگی های برجسته وقف را استقلال مدیریتی آن دانست و تاکیدکرد: تبیین درست و صحیح ابعاد، آثار و مزایای سنت حسنه وقف برای واقفان و خیراندیشان و اینکه مدیریت سرمایه وقف با خود واقف است، باید در اولویت فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای قرار گیرد.

وی با انتقاد ازبرخی از تبلیغات منفی نسبت به سنت وقف درفرهنگ شفاهی تاکیدکرد: سنت حسنه وقف یک حکم شرعی، دینی و انسانی است و درسیره عملی معصومین(ع) به صورت مکرر دیده می شود لذا وقف متعلق به مدیران گذشته، حال و آینده اوقاف نیست و به مردم تعلق دارد و هیچ کس نباید مانع این امر خیر شود.

رئیس سازمان اوقاف یکی از وظایف محوله در ادارات اوقاف را اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش دانست و افزود: به منظور اجرای درست و امینانه نیات واقفان باید مطالبات معوقه موقوفات از مستاجران اخذ شود، تا بتوان به درستی به مردم و بهره مندان از وقف کمک کرد.

محمدی یکی از وظایف این سازمان را اداره امامزادگان و بقاع متبرکه دانست و تاکید کرد : برای ارتقاء سطح خدمات در بقاع متبرکه و برخورد درست و اصولی با مردم، خادمان و متولیان باید آموزش های لازم را فرا بگیرند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز