خبرگزاری کار ایران

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت:

جزییات آتش‌سوزی هتل در کربلا/ اتصال شبکه برق علت حادثه بود

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: در حادثه شب گذشته در یکی از هتل‌های کربلای معلی ۵ نفر از زائران جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایلنا، محسن نظافتی در خصوص حادثه آتش سوزی در یکی از هتل‌های شهر کربلا گفت: این حادثه شب گذشته در هتل قصر المولی در کربلا رخ داد که زائران آن متشکل از تعدادی از زائران استان خراسان رضوی بودند که خارج از سیستم سازمان حج و زیارت و توسط شرکت‌های غیر مجاز به عتبات اعزام شده بودند.

وی افزود: این آتش سوزی در اثر اتصالی شبکه برق هتل رخ داد که متاسفانه ۵ نفر از زائران جان خود را از دست دادند و با توجه به اینکه این حادثه بسیار سریع و وسیع بوده متاسفانه میزان سوختگی به قدری بالا بوده که امکان شناسایی زائران جان باخته تاکنون امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد: تاکنون ۵ نفر از زائران جان خود را از دست داده‌اند که ۲ نفر از آنان قطعی است که ایرانی هستند و با توجه به اینکه اتباع دیگر کشور‌ها نیز در آن هتل اسکان داده شده بودند، ملیت سه زائر دیگر هنوز قطعی نیست.

نظافتی اضافه کرد: در این حادثه کمتر از ۱۰ نفر مجروح شدند که علی رغم اینکه این زائران تحت پوشش سازمان حج به عتبات سفر نکرده بودند، ستادهای سازمان حج و زیارت و مرکز پزشکی حج و زیارت سعی کردند به سرعت در محل حضور پیدا کرده و امداد رسانی کنند.

وی ادامه داد: در خصوص تعداد زائران ایرانی این هتل، تقریبا از شهرستان تربت حیدریه ۴۰ نفر و از مشهد مقدس حدود ۷۵ نفر بوده‌اند و شب دومی بوده که این زائران در آن هتل مستقر بوده‌اند که این حادثه اتفاق افتاده است.

مدیر کل عتبات سازمان حج بیان کرد: این حادثه علاوه بر صدمات جانی برای زائران منجر به سوخته شدن وسایل و حتی گذرنامه‌های زائران شده است که البته همکاران ما با همکاری سفارت و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در عراق و مجموعه امداد تلاش می‌کنند که به این زائران امداد رسانی نمایند.

وی در خصوص اعلام اسامی مصدومین این حادثه گفت: البته اعلام اسامی حادثه دیدگان این آتش سوزی به عهده سازمان حج و زیارت نیست، زمانی که از زائران در کاروان‌های سازمان حج ثبت نام می‌شود اسامی زائران در سیستم رایانه‌ای این سازمان ثبت می‌گردد و زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد اطلاعات زائران موجود است اما در حادثه اخیر بدلیل اینکه زائران خارج از سیستم سازمان حج و بصورت آزاد به عتبات مشرف شده‌اند، اطلاعاتی از آنان در دست نیست. با این وجود مدیریت حج و زیارت استان خراسان رضوی و دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق در تلاش هستند تا در صورتی که اطلاعاتی از زائران بدست بیاورند، برای اطلاع رسانی در اختیار قرار دهند.

کد خبر : ۴۴۵۹۲۳