خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

تحصن نمایندگان شورای صنفی در سازمان امور دانشجویان

در حالی برخی نمایندگان شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های کشور با وقت قبلی، قرار بود؛ امروز دیدار و جلسه‌ای با رییس سازمان امور دانشجویان داشته باشند که نه تنها رییس سازمان در دفترش حضور نداشت، بلکه براساس ادعای اعضای شورا، حراست سازمان اقدام به برخورد نامناسب با دانشجویان و بستن درب ورودی سازمان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز تعدادی از نمایندگان شوراهای صنفی از دانشگاه‌های سراسر کشور برای پیگیری مطالبات خود در سازمان امور دانشجویان جمع شدند تا مطالبات خود را پیگیری کنند اما بنابر ادعای نمایندگان شورا‌ها، نیروهای حراست این سازمان اقدام به برخورد نامناسب با نمایندگان دانشجویان کرده‌اند.

در همین رابطه یکی از فعالان صنفی دانشگاه علامه که در این جمع حضور داشته به خبرنگار ایلنا می‌گوید: «صبح امروز از ساعت ۱۱ در سازمان حضور پیدا کردیم و خواستار جلسه رسمی با دکتر صدیقی؛ ریاست سازمان بودیم اما پاسخی دریافت نکردیم. وقتی پذیرش را گرفتیم، نمی‌گذاشتند که ما داخل برویم و حراست سازمان با یکی از بچه‌ها برخورد نامناسب کرد و ما پس از مواجه شدن با این اقدام، بالا رفتیم و در مقابل دفتر دکتر صدیقی نشستیم.»

photo_2016-12-27_16-28-29

وی ادامه می‌دهد: «ابتدا شنیدیم دکتر صدیقی در دفترشان است اما بعد گفتند دکتر حضور ندارد. از ساعت یک‌ونیم در سازمان دانشجویان را بستند و نمی‌گذاشتند کسی ورود پیدا کند. بعضی بچه‌ها بیرون از سازمان بودند و اجازه ورود نمی‌دادند و کاملا فضا امنیتی شد. نیروی انتظامی داخل سازمان آمد. مطالبات ما کاملا صنفی بود و ما نمی‌دانیم چرا سازمان نمی‌خواهد پاسخگو باشد؟اعضا، فعالان و دبیران شورای صنفی دانشگاه‌های بهشتی، شریف، تهران، هنر، تربیت‌مدرس، کاشان، ملایر و نیشابور امروز سازمان حضور داشتند.»

این فعال‌صنفی افزود: «از جمله مطالبات ما این است که چرا جلسه‌ای که باید تشکیل شود تا چهار نماینده شورا انتخاب شود، برگزار نمی‌شود. همچنین ابلاغیه جدیدی صادر شده‌ که دست شورا‌ها را از آموزش کوتاه کرده است. دیگری داستان ۲۵ و ۵۰ درصد به علاوه یک انتخابات‌ها است؛ چراکه در این صورت برگزاری انتخابات در دور باطل می‌افتد و دست ما باز هم کوتاه است و این مشکلی است که در شیوه‌نامه وجود دارد.»

photo_2016-12-27_15-27-27

براساس آن چیزی که دانشجویان گزارش داده‌اند، درب‌های سازمان امور دانشجویان بر روی نمایندگان شورای صنفی بسته شد و نمایندگان شورا در داخل سازمان بودند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز روایت دیگری از اتفاقات امروز در سازمان دانشجویان مطرح کرد. وی به خبرنگار ایلنا، می‌گوید: «روز شنبه با مسوول دفتر دکتر صدیقی صحبت شده بود که روز سه‌شنبه تعدادی از اعضای شورای صنفی دانشگاه‌های کشور روز سه‌شنبه بابت خواسته‌ها و مطالبات خود به سازمان می‌آیند تا با ایشان جلسه‌ای داشته باشند. مدیر دفتر دکتر صدیقی برگ ورود دادند اما با نمایندگان شورا برخورد شد و اجازه بالا رفتن ندادند و برخی افراد در سازمان دنبال متشنج‌کردن فضا بودند اما آنها هیچ واکنشی نشان ندادند و فقط پشت در دفتر دکتر صدیقی جمع شدیم تا وی بین ما حاضر شوند.»

photo_2016-12-27_16-58-54

وی ادامه می‌دهد: «متشنج کردن فضا همچنان ادامه داشت تا اینکه ساعت یک و نیم بعدازظهر درب ورودی سازمان امور دانشجویان کاملا بسته شد و به کسی اجازه ورود ندادند. ما وقتی این موضوع را از رییس حراست سازمان سوال کردیم، گفتند؛ من اصلا در جریان نیستم، در حالی‌که یکی از نگهبانان به ما گفت وی به ما گفته در را ببندیم. با مسئولان دوباره صحبت کردیم و در نهایت دلیلی که برای بسته شدن در بیان شد؛ آلودگی هوا بود!

photo_2016-12-27_14-14-36

مدیرکل دانشجویان داخل در سازمان امور دانشجویی نیز در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد امروز جلسه با رییس سازمان امکان‌پذیر نبود اما سیاست کلی سازمان امور دانشجویان و مجموعه وزارت‌علوم تعامل سازنده، فعال و قانونی با شوراهای صنفی دانشگاه‌هاست.

کد خبر : ۴۴۲۳۴۰