خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

فراهم‌شدن زمینه فعالیت دانش‌آموزان در حوزه پلاسما/ عضویت ایران در مجمع علوم شکافت هسته‌ای

asdasd
کد خبر : ۴۳۹۱۲۴

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: با بهره‌برداری از نخستین آزمایشگاه پلاسما در استان گلستان زمینه فعالیت دانش‌آموزان در حوزه پلاسما فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، علی زرافشان در دومین همایش تجلیل از دانش آموزان برتر کنکور و منتخبان مسابقات و جشنواره‌های کشوری که در اراک برگزار شد، اظهارکرد: هم اکنون بیش از 628 پژوهش سرای دانش‌آموزی در سراسر کشور وجود دارد که 300 مورد از این پژوهش سراها از سال 81 تا 92 ایجاد و مابقی در زمان دولت تدبیر و امید ساخته شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت  آموزش و پرورش به اشاره به اینکه  64 آزمایشگاه نانو در کشور وجود دارد، تصریح کرد: با همت و تلاش فعالان حوزه نانو و برگزاری جشنواره و المپیاد نانو در کشور، ایده‌های خلاقانه و جدید ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: تجربه دانش‌آموزی کشور در عرصه فعالیت های نانو هم اینک در چند کشور جهان در حال اجرا بوده و از دو سال گذشته کشور چین نیز خواستار حضور مسئول بخش دانش آموزی در این کشور و انتقال تکنولوژی و تجربه فعالان این حوزه به این کشور شده است.

زرافشان با اشاره ایجاد غرفه دانش‌آموزی و غرفه تجاری‌سازی یافته‌های علمی در نمایشگاه نانو امسال افزود: در این نمایشگاه، زمینه تجاری سازی یافته های علمی پژوهشگران که یکی از تاکیدهای مقام معظم رهبری در عرصه پژوهش، تولید و تجاری سازی است فراهم شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه مقرر شد قرارداد سه‌جانبه بین دانش‌آموزان، ستاد نانو و بخش‌خصوصی منعقد و زمینه تجاری‌سازی دستاوردهای دانش‌آموزان در این حوزه فراهم شود.

وی برگزاری نخستین جشنواره سلول‌های بنیادی و برگزاری سومین جشنواره دوساله زیست فن‌آوری در بخش دانش‌آموزی را از دیگر فعالیت‌های دانش‌آموزی برای تجاری‌سازی برای پرورش استعدادهای قشر جوان جامعه عنوان کرد.

زرافشان به بهره برداری از نخستین آزمایشگاه پلاسما در استان گلستان اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از این آزمایشگاه زمینه فعالیت دانش آموزان در عرصه حوزه پلاسما فراهم شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش دستیابی به علوم شکافت هسته‌ای و عضویت کشور در این مجمع را یکی از دستاوردهای پسابرجام برای کشور عنوان کرد و گفت: در آزمایشگاه پلاسما دانش‌آموزان با شکافت هسته‌ای و اتفاقاتی که در هنگام گداخت هسته‌ای ایجاد می‌شود، آشنا می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز