خبرگزاری کار ایران

سردار شرفی خبر داد:

روزآمدی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سراسر کشور در اولویت ناجا

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: اولویت و هدف امروز ما روزآمدی کلانتری ها و پاسگاه‌های سراسر کشور است.

به گزارش ایلنا، سردار محمد شرفی در همایش فرماندهان کلانتری‌ و پاسگاه‌های استان خوزستان با تاکید بر رسالت پلیس برای ایجاد امنیت در جامعه گفت: دنیایی که دین مبین اسلام برای رستگاری انسان‌ها ترسیم کرده بر پایه رفتارهای جمعی و کنش متقابل بر اساس فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی به وظیفه پلیس در تامین نظم و امنیت اشاره کرد و افزود: آن چیزی که در حوزه پلیس تعریف شده امنیت است که مقدمه هر نوع توسعه و نوسازی در جامعه و بستری مناسب برای رشد و تعالی انسان‌ها است.

سردار شرفی به میزان و نقش مردم در ایجاد امنیت عمومی پرداخت و یادآور شد: به اعتقاد ما میزان سطح امنیت عمومی در جامعه به میزان بلوغ و مسئولیتی بستگی دارد که مردم و جامعه در نظم و امنیت اجتماعی می توانندبه وجود آورند.

وی به انتخابات حساس و مهم سال آینده اشاره کرد و بیان داشت: هرچه به انتخابات نزدیکتر می‌شویم افکار عمومی قابلیت نفوذ بیشتری در سطح جامعه را پیدا می‌کنند و پلیس باید با گوشی شنواتر و چشمی بیناتر به عنوان دیده‌بان جامعه، تمامی لایه‌های روی و زیرین جامعه را پایش کند تا بتواند توطئه دشمن را خنثی کند.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی کشور ادامه داد: در ایام انتخابات جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های تاثیرگذار مردم می‌تواند در این عرصه کمک شایانی را در تامین نظم و امنیت ایفا کند و هر خطا و سهل‌انگاری می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را در امنیت جامعه بوجود بیاورد.

این مقام انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از برگزاری سالانه این همایش را در سراسر کشور به روز‌آمد کردن کلانتری‌ها و پاسگاه‌های نیروی انتظامی عنوان کرد.

سردار شرفی سپس به عملکرد فرماندهی انتظامی خوزستان در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: به لطف الهی با درایت مسئولان استان و مشارکت و همکاری خیلی خوب مردم با پلیس امسال شاخص‌های امنیتی و انتظامی نسبت به سال گذشته از وضعیت خوب برخوردار است.

وی ادامه داد: در سال‌جاری کاهش سرقت به عنف، نزاع‌های دسته جمعی و افزایش کشف سریع برخی جرایم خشن را نسبت به سال گذشته در استان خوزستان شاهد بودیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان به ماموریت مهم فرماندهی انتظامی استان خوزستان در اربعین امسال اشاره و خاطرنشان کرد: با نظم و امنیت مطلوبی که در تردد زائران پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی در مرزهای خوزستان امسال مشاهده شد خاطره خوبی از خدمتگزاران مردم در نیروی انتظامی در ذهن عاشقان اباعبدالله حسین(ع) به جای ماند.

کد خبر : ۴۳۷۴۳۰